وزیرخارجه آمریکا خطاب به روسیه:باید این پیشنهاد را به آزمایش بگذاریم، بستگی به مسکو دارد که تصمیم بگیرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایجاد روابط با ثبات با روسیه، به تصمیم مسکو بستگی دارد.

وزیرخارجه آمریکا خطاب به روسیه:باید این پیشنهاد را به آزمایش بگذاریم، بستگی به مسکو دارد که تصمیم بگیرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته پایگاه خبری هیل، بن در مصاحبه با سی اِن اِن درباره ملاقات اخیرش با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: گفت وگویی مثبت مشابه مذاکرات تجاری داشتیم که حدود دو ساعت طول کشید. گرچه رئیس جمهور [جو] بایدن نیز با رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین بسیار صریح صحبت نموده است و من همان حرف های رئیس جمهور بایدن به رئیس جمهور پوتین را به لاوروف زدم و گفتم که ما روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر با روسیه را ترجیح می دهیم.

او در ادامه گفت: به وضوح، زمینه هایی وجود دارد که هردو در آن منافع مشترک داریم. خواه در زمینه افغانستان باشد، خواه ثبات راهبردی یا توافقات کنترل تسلیحات یا تغییرات اقلیمی.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واقعاً مهم است که درباره آنچه انجام می دهید و اینکه چرا آن را انجام می دهید کاملاً شفاف باشید و در نهایت این بستگی به روسیه دارد که تصمیم بگیرد آیا می خواهد روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تری داشته باشد. باید این پیشنهاد را به آزمایش بگذاریم.

این در حالی است که چندی پیش آمریکا کوشش نموده بود با به راه انداختن کودتا در بلاروس و ترور مقامات این کشور متحد روسیه، دست به براندازی بزند.

بن روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای بازداشت یکی از مخالفان دولت بلاروس را اقدام شوکه نماینده توصیف کرد و گفت، آمریکا به آن پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه شب در نشستی خبری درباره ملاقاتش با بن گفت: واشنگتن از برنامه ای برای استقرار بیشتر و چشمگیر نیروی نظامی در لهستان صحبت می نماید که نقض مستقیم معاهده فاندینگ 1997 میان روسیه و ناتو است.

لاوروف در ادامه گفت: امیدوارم کشورهای ناتو این را درک نمایند که این مسئله ای دوجانبه نبوده و مستقیماً به تعهدات چندجانبه این بلوک در قبال روسیه مربوط است.

با این حال سخنگوی کرملین پس از انجام این ملاقات با مثبت ارزیابی کردن آن گفت که این گفت وگوها به تحلیل روابط دو کشور یاری نموده اما فرایند عادی سازی روابط، امری ساده نخواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین روز یکشنبه در مصاحبه با اِی بی سی نیوز درباره برنامه سلاح های اتمی کره شمالی گفت: دولت های جمهوری خواه و دموکرات قبلی هردو کوشش کوشش کردند با آن مقابله نمایند و هیچ کدام پیروز نشدند. در واقع این مشکل به مرور، عظیم تر و خطرناک تر شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه نمود: قرار نیست چانه زنی عظیمی انجام دهیم و به صورت یکجا مشکل را حل کنیم. باید این کار به وسیله دیپلماسی به وضوح کالیبره شده ای انجام گیرد.کره شمالی باید گام های روشنی را برداشته و در این جهت حرکت کند.

رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه در نشست خبری با جو بایدن گفت، انتظار دریافت پاسخ مثبتی از سوی کره شمالی دارد و سئول در کنار واشنگتن وظیفه فوری و مهم خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره را در دستورکار دارند.

بایدن نیز با اشاره به اینکه هر آنچه کره شمالی بخواهد به دست نخواهد آورد گفت، در صورتی قبول می نماید با کیم جونگ اون رهبر این کشور پای میز مذاکره بنشیند که او پیش تر با خلع سلاح شبه جزیره کره موافقت کند

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14230

به "وزیرخارجه آمریکا خطاب به روسیه:باید این پیشنهاد را به آزمایش بگذاریم، بستگی به مسکو دارد که تصمیم بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه آمریکا خطاب به روسیه:باید این پیشنهاد را به آزمایش بگذاریم، بستگی به مسکو دارد که تصمیم بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید