شرایط قرمز شیوع کرونا در رامسر ، سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!

به گزارش اکسپرس بلاگ، همزمانی فصل تعطیلات تابستانی و اوج گیری بیماری کرونا در کشور دوباره گریبان مازندران را گرفت تا بار دیگر گردشگری مغلوب کووید19 گردد، این موضوع باعث شد تا شهرستان های غرب استان مازندران یعنی رامسر و تنکابن در شرایط قرمز قرار گیرند.

شرایط قرمز شیوع کرونا در رامسر ، سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!

نام این استان با مسافرت عجین شده است، به ویژه اگر ایام، ایام تعطیلات و فصل، فصل تابستان باشد، اصلا هم مهم نیست که کرونا کووید19 به اوج شیوع خود رسیده و مازندران در شرایط قرمز نهاده شده باشد.

همزمانی فصل تعطیلات تابستانی و اوج گیری بیماری کرونا در کشور مجددا گریبان مازندران را گرفت تا بار دیگر جهانگردی مغلوب کووید19 گردد. این موضوع باعث شد تا شهرستان های غرب استان مازندران یعنی رامسر و تنکابن در شرایط قرمز قرار گیرند.

از آنجا که جهانگردی جزء جدایی ناپذیر کسب و کار غرب مازندران را تشکیل داده و درآمد مردم این مناطق با این مقوله مهم گره خورده است، ناگزیر مردم بومی حتی در شرایط کرونا نیز پیروز به ترک عادت نشدند، اما مشکل اینجاست که بیماری کرونا نه مقام و منزلت اجتماعی می شناسد و نه کسب و کار، به همین دلیل شرایط در غرب استان مازندران به حالت هشدار یا قرمز رسیده است.

چرا رامسر در شرایط هشدار و قرمز نهاده شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر با اعلام شرایط هشدار در این شهرستان معتقد است که، مسافرت های غیرضرور، برگزاری تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم باعث شد تا شرایط رامسر مجددا به شرایط قرمز تبدیل گردد.

حمیدرضا مبشری در گفت وگو با ایسنا، چگونگی قرارگیری یک شهرستان در شرایط قرمز را مرتبط با میانگین بیماران بستری و فوتی ها در آن منطقه عنوان نمود و اظهار کرد: با توجه به مجاورت شهرستان رامسر با استان گیلان، بخشی از بیماران شرق گیلان برای دریافت سرویس های درمانی به این شهرستان مراجعه می نمایند و به همین دلیل ناگزیر بعضی مراجعات مربوط به حوزه گیلان است.

مبشری با یادآوری اینکه بعضی خدمات درمانی به هموطنان گیلانی اختصاص یافته است، یکی دیگر از دلایل قرارگیری رامسر در شرایط قرمز را به این عامل نسبت داد و اعلام کرد: به هنگام فوت حتی اگر بیمار مربوط به حوزه گیلان باشد باز در زمره آمار شهرستان نهاده شده و به همین دلیل باعث بالارفتن میانگین بستری و فوت بیماران کرونایی در شهرستان و ایجاد شرایط قرمز می گردد که این موضوع همیشه شهرستان رامسر را تهدید می نماید.

وی رامسر را مقصد جهانگردی و یکی از مشهورترین مناطق مسافرتی کشور نامید و با بیان اینکه هتل ها طبق پروتکل های وزارت بهداشت موظف هستند با 50 درصد ظرفیت خود مسافر جذب نمایند، تاکید نمود: علیرغم هماهنگی های لازم با اداره میراث شهرستان مبنی بر رعایت پروتکل ها توسط هتلداران، مسافرخانه ها، اماکن بومگردی و خانه مسافرهای دارای مجوز، اما همانند سایر نقاط شمالی کشور، بعضی اماکن بدون مجوز با جذب مسافر، جهانگرد و ارائه خدمات، موجب بروز مسائل می شوند.

کمبود دارو نداریم

مبشری، موجودی دارو و تخت بستری در شهرستان رامسر را مطلوب ارزیابی و توضیح داد: از لحاظ کمبود دارو مسئله ای وجود ندارد ضمن اینکه بیمارستان رامسر علاوه بر سرویس دهی به بیماران غیرکرونایی، با در اختیار داشتن تخت کافی مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی نیز بوده و آمادگی پذیرش مریض همچنان وجود دارد که امیدواریم این اتفاق نیفتاده و فرایند کاهشی بیماری را در روزهای آینده ببینیم.

وی از تشکیل تیم های نظارتی با همکاری اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی اطلاع داد و اظهار کرد: بازدید از اماکن تجمعی نظیر پاساژها، بازارها و تالارها در دستورکار تیم نظارت بوده و آموزش های لازم و استفاده از ماسک همیشه مورد تاکید است، بر این اساس شهرداری ها نیز مجددا به ضدعفونی معابر اقدام نموده و طی نامه ابلاغی شبکه بهداشت، تمامی تالارهای شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از آگاهی رسانی گسترده در معابر شهری و روستایی و توصیه های بهداشتی به شهرداری ها و دهیاران سخن گفت و اظهار کرد: حتی به دهیاران بویژه در مناطق ییلاقی توصیه شده که مشخصات مسافران ورودی را در اختیار داشته و بدانند از کدام استان وارد شده اند تا چنانچه استان مبداء آنان شرایط قرمز داشت، شبکه بهداشت در جریان نهاده شده و تمهیدات لازم اندیشه گردد.

موارد مثبت روستای جنت رودبار به دلیل برگزاری یک مراسم

وی در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر شیوع گسترده بیماری در ییلاقات شهرستان رامسر، توضیح داد: در فصل تابستان به جهت وجود جمعیت شناور در روستاهای مرتفع رامسر و حضور بومیان در منازل ییلاقی خود، متاسفانه در روستای جنت رودبار از ییلاقات شهرستان به دلیل برگزاری مراسم موارد مشکوک به کرونا شناسایی شد.

مبشری در ادامه اضافه کرد: با اعزام تیم های بهداشت محیط و کادر درمانی به منطقه و بازدید و آنالیز های متعدد از اماکن و ابنیه مختلف، موارد مشکوک شناسایی شد و آموزش های لازم جهت کنترل بیماری به خانواده ها صورت گرفت و طی هماهنگی با دهیاری جنت رودبار، بازار هفتگی این روستا تعطیل و مقرر شد تجمعات در ییلاقات کنترل شده و ماسک از طرف دهیاری در اختیار افراد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناطق ییلاقی مرود پایش مستمر و هفتگی شبکه بهداشت و درمان رامسر است، اعلام کرد: از آنجا که فواصل شهرها در استان نزدیک بوده و فاصله شهرستان های تنکابن و رامسر با محلات مختلف متصل شده اند بنابراین کنترل و مهار بیماری بسیار سخت بوده و انتظار داریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به یاری کادر درمان بیایند.

کرونا قابل کنترل است اگر...

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با تاکید بر اینکه ما با فعالیت کسبه مسئله ای نداریم، گفت: تمام صنوف و اقشار می توانند به فعالیت خود ادامه دهند به شرطی که پروتکل های بهداشتی رعایت گردد زیرا عدم اجرای پروتکل ها باعث شد به این راستا راهنمایی شویم.

مبشری با اظهار امیدواری از پذیرفتن مردم به استفاده از ماسک در چند روز اخیر بیان نمود: اکنون شاهدیم که با آموزش های مکرر از رسانه ها، چهره شهر هم تغییر نموده و همه به استفاده از ماسک روی آوردند، اگر همین فرایند ادامه یابد و مراودات اجتماعی کمتر شده و مردم به شستن مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام نمایند شرایط به یک ماه گذشته باز خواهد گشت.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مازندران دارند، توضیح داد: در وهله اول از مسافرت اجتناب نمایند به ویژه مازندران که اکنون در شرایط قرمز قرار گرفته است چون با سفرهای غیرضرور ویروس به استان دیگر منتقل می گردد و در مرتبه بعد اگر مسافرت می نمایند حتما با رعایت اصول بهداشتی از حضور در اجتماعات دوری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به اینکه کنترل شرایط فعلی کرونا با رعایت تمام نکات بهداشتی به راحتی امکان پذیر است، اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از مسافران پروتکل ها را نادیده گرفته و در جنگل و مناطق جهانگردی با نشستن کنار یکدیگر و حضور در تجمعات باعث بروز مشکل می شوند.

مبشری از توزیع بروشورهای اطلاع رسانی به مسافران در مبادی ورودی شهرها و روستاها و نصب بنرهای متعدد در سطح شهرستان اطلاع داد و تاکید نمود: مکان تجمع مسافران نظیر مناطق جنگلی، روستاهای هدف جهانگردی و طرح های دریا مرتبا مورد بازدید شبکه بهداشت قرار گرفته است اما بازهم لازم است خود مردم و بخصوص مسافران مسائل و نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

منبع: چمدان
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6018

به "شرایط قرمز شیوع کرونا در رامسر ، سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قرمز شیوع کرونا در رامسر ، سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید