شرایط کرونایی شهرهای استان و دلیل پلمب نمایشگاه کرمان اعلام شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به تبیین شرایط شهرهای استان پرداخت و گفت: شهرهای انار، رودبار، ریگان، فهرج، فاریاب، بردسیر، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه گنج، کهنوج، شهربابک و بم در شرایط آبی قرار دارند.

شرایط کرونایی شهرهای استان و دلیل پلمب نمایشگاه کرمان اعلام شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

دکترمحمدصادق بصیری ظهر امروز 27 دی ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کرونا در جهان با شدت در حال شیوع است، اظهار کرد: ابتلا به کرونا در کشور ما سیر نزولی دارد و میزان ابتلا در استان کرمان در این هفته با اندکی بهبود نسبی به هفته گذشته روبرو است.

وی به تبیین شرایط شهرهای استان پرداخت و گفت: شهرهای انار، رودبار، ریگان، فهرج، فاریاب، بردسیر، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه گنج، کهنوج، شهربابک و بم در شرایط آبی قرار دارند و شهرهای ارزوئیه، بافت، جیرفت، رابر، راور، زرند، رفسنجان، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در شرایط زرد کرونایی هستند.

بصیری شرایط کنونی شهرهای استان را شکننده دانست و اعلام کرد: نباید عادی انگاری گردد و این ویروس همچنان در حال جولان دادن است. بنابراین باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون استاندار کرمان اعلام کرد: حضور در میهمانی های خانوادگی و همچنین هرگونه تجمع در هر نقطه از استان با هر عنوانی ممنوع است، ضمن آنکه همه کارکنان دستگاه های که خدمات ضروری(آب، برق، گاز، محابرات و ...) ارائه می دهند باید سرکار حاضر باشند و در سایر ادارات حضور دو سوم کارکنان الزامی است.

وی اضافه کرد: تعداد افراد حاضر در جلسات باید حداکثر 30 نفر باشد و لغو ماموریت های غیرضروری و تعطیلی مشاغل گروه چهار همچنان استمرار دارد.

بصیری با بیان اینکه حضور افراد در فعالیت های آموزشی اختیاری است، اظهار کرد: آموزش دانش آموزان پایه اول و دوم در شهرهای زرد و آبی حضوری است و این حضور اختیاری است. اما دو سوم کارکنان مدارس باید سرکار باشند. همچنین حضور دانش آموزان مدارس با جمعیت زیر 50 نفر نیز اختیاری است.

وی اعلام کرد: مراسم 22 بهمن سال جاری به صورت نمادین و صرفا خودرویی و موتوری است و حضور مردم را نخواهیم داشت و سخنرانی ها به وسیله فضای مجازی خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان درمورد پلمب نمایشگاه جنوبشرق اظهار کرد: نمایشگاه های استانی اگر تخصصی باشند طبق شرایط ویژه می توانند برگزار شوند و نمایشگاه جنوبشرق درخواست هایی در این زمینه داشته و در نمایشگاه اخیر متاسفانه پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و جنبه عمومی پیدا نموده بود که توسط مدعی العموم پلمب شد. این نمایشگاه تخصصی نبوده لذا باید غیر از غرفه مبلمان سایر غرفه ها تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: کمیته ستاد استانی مقابله با کرونا معیار تخصصی بودن را مشخص می نماید و در نمایشگاه ها ورود زیر 16 و بالای 60 سال باید ممنوع باشد. ضمن اینکه در هر سالنی حداکثر 30 نفر حضور داشته باشند و فروش مواد غذایی و نوشیدنی نیز در نمایشگاه ها ممنوع است.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: اگر همه ما پایبند قوانین و مقررات باشیم دچار مشکل نمی شویم. ما به دنبال جلوگیری از کارهای مالی نیستیم اما سلامت مردم مهمتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11183

به "شرایط کرونایی شهرهای استان و دلیل پلمب نمایشگاه کرمان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونایی شهرهای استان و دلیل پلمب نمایشگاه کرمان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید