پوتین: اسقرار موشک های آمریکا را باید زیر نظر داشته باشیم

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی از تضعیف پیمان های کنترل تسلیحاتی، گفت: مسکو باید استقرار موشک های آمریکا در اروپا و دیگر مناطق جهان را زیر نظر داشته باشد.

پوتین: اسقرار موشک های آمریکا را باید زیر نظر داشته باشیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه با ابراز نگرانی از اقدامات آمریکا که به تضعیف نظام های کنترل تسلیحاتی در جهان منجر شده، گفت: مسکو باید استقرار موشک های آمریکا در جهان را رصد کند.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، پوتین که در مقر وزارت دفاع روسیه در مسکو سخنرانی می کرد، گفت: روسیه از تضعیف نظام کنترل تسلیحاتی همزمان با تقویت توان موشکی ایالات متحده، نگران است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع استقرار موشک های میان برد (INF)، گفت: امسال، ایالات متحده عملا پیمان موشک های میان برد را از بین برد، به همین دلیل است که باید استقرار احتمالی چنین موشک هایی در سرتاسر جهان را زیر نظر داشته باشیم.

رئیس جمهور روسیه در عین حال تأکید کرد که روسیه تا زمان آغاز گفتگو ها برای انعقاد یک توافق تازه در زمینه کنترل تسلیحاتی، به توسعه و گسترش توان موشکی و اتمی خود ادامه می دهد.

پوتین همزمان برای مذاکره در خصوص یک توافق تازه کنترل تسلیحاتی و موشکی، اعلام آمادگی کرد.

اظهارات رئیس جمهور روسیه چند ماه پس از آن مطرح می گردد که دولت آمریکا به صورت یکجانبه از پیمان منع استقرار موشک های میان برد خارج شد و عملا این پیمان را از بین برد. این پیمان که سابقه آن به دوران جنگ سرد بازمی گردد، آمریکا و روسیه را از استقرار موشک های میان برد در نزدیک مرز یکدیگر منع می کرد.

واشنگتن مدعی بود که این روسیه است که بر خلاف پیمان کار بر روی موشک های میان برد را از سر گرفته است. با این وجود، آمریکا تنها چند هفته بعد از خروج از پیمان، موشک بالستیک میان برد آزمایش کرد. مسکو می گوید این آزمایش موشکی نشان می دهد واشنگتن از سال ها پیش در حال کار بر روی این موشک ها بوده و با اتهام زنی به روسیه تلاش کرده خود را از قید و بند پیمان های جنگ سرد رها کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 284

به "پوتین: اسقرار موشک های آمریکا را باید زیر نظر داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: اسقرار موشک های آمریکا را باید زیر نظر داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید