پوتین: امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود

به گزارش اکسپرس بلاگ، پوتین گفت در صورت احتیاج، مسکو به درخواست مینسک نیروهای ویژه مجری قانون برای بلاروس تشکیل خواهد داد.

پوتین: امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود

به گزارش ایسنا، اینترفکس گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از او خواسته تا برای کشورش نیروی پلیس ذخیره تشکیل دهد اما قول داده تا از آن استفاده نکند مگر اینکه اوضاع از کنترل خارج گردد.

همچنین خبرگزاری ریا گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت مسکو اکنون احتیاجی نمی بیند که از نیروهای روسیه در بحران سیاسی بلاروس بر سر انتخابات ریاست جمهوری جنجالی نهم اوت استفاده کند و مسکو احساس می نماید که شرایط در حال عادی شدن است.

پوتین به روسیه یک گفت: لازم نیست چیزی را پنهان کنیم. بندهایی هست در توافقات که ذکر می نماید تمامی اعضای سازمان ها باید به یکدیگر برای حفاظت از تمامیت ارضی حفظ ثبات و تهدیدهای مرزی یاری نمایند. در این راستتا ما به بلاروس تعهد دادیم. لوکاشنکو از ما برای ارائه نیروی یاریی در صورت احتیاج درخواست کرد. من گفتم روسیه به تعهداتش پایبند است.

وی اضافه نمود: در تبادل نظر با لوکاشنکو به این نتیجه رسیدیم که اکنون این ضرورت نیست و من امیدوارم بوجود هم نیاید. بنابراین از نیروهای ذخیره استفاده نشد. تا زمانیکه افراط گرایان از مرزهای خاص پافراتر نگذارند، نیروهای روسی استفاده نخواهند شد

پوتین تاکید نمود: آنها استفاده نمی شوند تا زمانیکه عناصر افراطی که پشت شعارهای سیاسی پنهان شده اند از مرزهای خاص نگذرند مرزهایی که با دزدی، آتش زدن ماشین ها ،خانه ها، بانک ها و کوشش برای تصرف ساختمان های دولتی شروع می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7360

به "پوتین: امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: امیدوارم نیازی به استفاده از نیروهای روس در بلاروس نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید