پیوست های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی همتراز با ساخت مسکن در خراسان شمالی

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت توجه به پیوست های اجتماعی و فرهنگی همتراز با ساخت مسکن در نقاط مختلف و شهرک های استان تاکید نمود.

پیوست های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی همتراز با ساخت مسکن در خراسان شمالی

محمدرضا حسین نژاد در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی که سه شنبه سوم اسفند ماه در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: هنگامی که شهرک جدیدی برای مردم ساخته می گردد باید به موازات آن به فکر سایر خدمات هم انجام گردد تا ساکنین پس از استقرار با مشکل روبرو نشوند.

وی برای مثال به مسائل شهرک گلستان در مرکز استان اشاره نمود و گفت: در شهرک گلستان شاهد هستیم که هنوز مسائلی نظیر نبود داروخانه، کمبود مسجد و... که مردم به آن ها احتیاج دارند، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود این مسائل سبب نارضایتی مردم و ایجاد زحمت برای آن ها می گردد، تاکید نمود: باید از تجربه مسکن مهر استفاده کنیم تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد و مردم به موازات اینکه در منازل خود ساکن می شوند، امکان استفاده از سایر امکانات را نیز داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: عدم توجه به این مسئله موجب بروز مسائل مختلف از جمله توسعه حاشیه نشینی، ساخت و سازهای شبانه غیر اصولی و ناایمن خواهد شد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه همراه با ساخت مسکن، باید زیرساخت های لازم و احتیاجهای روز جامعه در این نقاط ایجاد گردد، اضافه نمود: به موازات رشد مسکن باید احتیاجهای وابسته نیز توسعه یابد و بعلاوه باید قانون نظام مهندسی فصل الخطاب در این ساخت و سازها باشد.

وی ادامه داد: احتیاجهای افراد در یک محیط به مقیاس های محلی، منطقه ای و شهری تقسیم می گردد که احتیاجهای محلی و منطقه ای باید براساس اولویت های ساکنین در همان محله و منطقه پیگیری و برطرف گردد.

استاندار خراسان شمالی بعلاوه در مورد مصوبات جلسه اظهار کرد: تمام مصوبات جلسه از جمله تبدیل بخشی از مسکن های مهر ناتمام به پروژه های نهضت ملی مسکن مورد تایید نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20891

به "پیوست های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی همتراز با ساخت مسکن در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوست های اجتماعی و فرهنگی، ضرورتی همتراز با ساخت مسکن در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید