چطور بدون کولر راحت بخوابیم؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، گرمای کلافه کننده شب های تابستانی، مردم را عاصی می نماید و طبیعی است که در این شرایط، بی خوابی سراغشان برود. بی خوابی درازمدت در فصل گرما، می تواند اثرات جسمی و روانی زیادی داشته باشد، اما چاره کار، استفاده بیشتر از سیستم های تهویه و سرمایشی نیست و دانشمندان، روش های آسان و کارآمدی را برای عبور از بی

چطور بدون کولر راحت بخوابیم؟

توصیه عمومی این است که شب ها، در اتاقی بخوابیم که دمای آن بیشتر از 20 درجه سانتیگراد نباشد، اما در این موج های گرما که جهان را کلافه نموده، حفظ این شرایط کمی سخت است.

خواب شبانه، اهمیت زیادی برای سلامتی ما دارد و کمبود آن، می تواند پیامدهایی مثل فشار خون بالا، چاقی و افسردگی داشته باشد.

دانشمندان برای جلوگیری از این شرایط، بعضی متدها را توصیه نموده اند که شامل خوردن آب زیاد، پوشیدن لباس های سبک و پنبه ای، و گرفتن دوش با آب خنک (و نه سرد) پیش از خواب است و طبیعی است که نباید منابع گرما، نزدیک به محیط خواب افراد باشند. این منابع، می توانند کامپیوترها و وسائلی مانند آن باشند. یک اقدام دیگر که می تواند به فراهم شدن شرایط برای خواب آسان و راحت یاری کند، استفاده از پنکه است. استفاده از کولر، به خاطر مسائل دیگری که می توان آن را باعث بروز وضع فعلی دانست، توصیه نمی گردد. پیش از اینکه گرمای کلافه نماینده، مهمان جهنمی تابستان ها در نیمکره شمالی باشد، شب ها در بسیاری از نقاط، دمای هوا خنک و برای خوابیدن در حد متعادل و مناسب بود، اما گرمایش زمین، معادلات را به هم زده و دیگر خبری از آن شب های خنک تابستانی نیست. حتی در اروپا هم هوا در تابستان ها گرم تر شده است. استفاده از کولر و سیستم های تهویه، باعث افزایش مصرف سوخت می گردد و مصرف سوخت، به خصوص انواع فسیلی آن است که باعث شده گرمایش جهانی به این شرایط بحرانی برسد. استفاده از کولر در شب ها، بخشی از یک چرخه است که وضع ما را به اینجا رسانده است.

گرمایش جهانی، بر بسیاری از جنبه های زندگی انسان ها اثر منفی می گذارد و طبیعی است که خواب هم یکی از آنها باشد. در تحقیقات دانشمندان معین شده است که اگر کشورها به همین مقدار فعلی گازهای گلخانه ای فراوری نمایند، تا سال 2099 میلادی، هر انسان در کره زمین ممکن است سالانه تا 60 ساعت در سال، خواب از دست بدهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29562

به "چطور بدون کولر راحت بخوابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون کولر راحت بخوابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید