چطور دست آزارگران جنسی را بخوانیم ، 6 ترفندی که آنها به کار می بندند

به گزارش اکسپرس بلاگ، آزارگران و شکارگران جنسی از ترفندهای گوناگونی برای نارو زدن به قربانیانشان استفاده می نمایند.

چطور دست آزارگران جنسی را بخوانیم ، 6 ترفندی که آنها به کار می بندند

به گزارش خبرنگاران، شناخت این ترفندها و آماده شدن برای مقابله با آنها می تواند به حفاظت شما یاری کند.

1- تنها گیر آوردن و مرعوب کردن قربانی

یک شیوه رایج شکارگران جنسی یافتن راهی برای تنها ماندن با زن و بعد مرعوب کردن و در تنگنا قرار دادن اوست. این ترفند ممکن است با وانمود کردن اینکه می خواهند چیزی در خانه شان را به او نشان دهند یا اینکه چیزی را در خانه فراموش نموده اند و باید آن را بردارند، یا بهانه های دیگر اجرا گردد، اما هدف اصلی تنها گیر آوردن زن است. سپس یا زن را با زور می گیرند یا راه خروج را سد می نمایند یا اینکه از قدرت جسمی بیشترشان برای ترساندن زن و غلبه بر او استفاده می نمایند.

2- عادی سازی رفتار آزارگرانه

یک شگرد دغلکارانه دیگر رایج آزارگران جنسی این است که رفتار نامناسب شان در پایین ترین حدش نگه دارند و وانمود نمایند که واقعه ای کاملا طبیعی و پذیرفتنی اتفاق افتاده است. این راهبرد باعث می گردد زن درباره درکش از موقعیت به تردید بیفتد و از خود بپرسد آیا واکنش بیش از حد نشان نمی دهم؟

یک شیوه دیگر برای عادی سازی این است که مدت کوتاهی پس از واقعه با زن تماس بگیرند و وانمود نمایند که رفتار غیراخلاقی که انجام داده اند، کاملا طبیعی است. این کار باعث می گردد که یا قربانی در همان تماس با آنها رویارو گردد (که انجام دادن آن برای قربانی که شرایط آسیب دیده واقع شده است، مشکل است) یا اینکه با این انکار آزارگر کنار بیاید.

3- کوشش برای ایجاد کردن احساس گناه

آزارگران جنسی و سایر آزارگران اغلب از ایجاد احساس گناه برای دستکاری ذهنی قربانی استفاده می نمایند. زنان معمولا معاشرتی هستند و به توجه نشان دادن و یاری به دیگران اهمیت می دهند- و نمی خواهند جنجال راه بیندازند و باعث کشمکش علنی شوند. بنابراین آزارگر کوشش می نماید که با گفتن اینکه افشای قضیه شهرت یا آبرویش را به خطر می اندازد، زن را قانع کند در این مورد سکوت کند. یک روش شایع دیگر آزارگر جنسی است که این به قربانی بقبولاند که او که به خاطر تعلیم دادن، دادن شغل یا ارتقای حرفه ای اش به او مدیون است.

4- پافشاری کردن و نپذیرفتن پاسخ رد

آزارگران جنسی ممکن است بارها خواست خود را تکرار نمایند تا به تدریج دفاع های قربانی از کار بیفتند. این پافشاری گزینه ای برای قربانی به جز رفتار خشن به عنوان تنها راه برای حفظ خودش باقی نمی گذارد. اما بسیاری از زنان به خاطر کلیشه های منفی جنسیتی، حتی در مواردی که حق دارند، از خشن عمل کردن اکراه دارند.

5- تهدید یا تطمیع پنهانی

مردان آزارگر از قدرتشان برای مرعوب کردن آشکار یا پنهانی زنان استفاده می نمایند. آنها زنان را برای پذیرش خواسته هایشان تطمیع می نمایند یا به پیغامدهای منفی پاسخ رد دادن اشاره می نمایند.

اغلب این شکارگران جنسی لازم نیست زیاد حرف بزنند- موقعیت آنها و تفاوت سطح قدرت میان طرفین خودش موضوع را بیان می نماید. پیغام پنهانی آنها به زن این است که او قطعا می خواهد در طرف خوب با آنها باشد و گرنه آنها زندگی زن را سیاه می نمایند، جلوی فرصت هایش برای پیشرفت را می گیرند یا حتی حرفه اش را نابود می نمایند.

6- شگرد پای لای در

این شگرد قدیمی را فروشنده ها استفاده می نمایند تا اول شخص را به خریدن چیزی کوچک قانع نمایند تا بعد احتمال خریدی بزرگتر در آینده محتمل تر گردد. آنالیز های روانشناسی اجتماعی نشان می دهند هنگامی که انجام لطفی کوچک را بپذیرید، نپذیرفتن لطف های بزرگتر در ادامه جهت مشکل تر می گردد.

این تکنیک را که پای لای در هم می نامند، شیوه زیرکانه ای است برای وادار کردن افراد به انجام کاری، حتی اگر آنها در ابتدا احساس نمایند این کار اندکی آزاردهنده است.

آزارگر ممکن است ابتدا قربانی را به انجام دادن لطفی کوچک وادار کند که ظاهرا چندان مهم نیست، اما بعد خواسته های بزرگتر را رو کند.

این شگردها در بسیاری از موقعیت های معمولی تر مانند قرض دریافت پول، تقاضا برای مواظبت کردن از بچه ها و ...هم به کار می فرایند، اما هنگامی موضوع آزار جنسی و اغفال مطرح است، دانستن و پیش بینی این شگردها آماده شدن از قبل برای مقاومت در برابر آنها را اسان تر می نماید.

موضوع مهمتر این است که همه افراد دارای توانایی، مسئولیت دارند هنگام مشاهده رفتارهای آزارگرانه جنسی سکوت ننمایند. ما نباید قربانی بالقوه را به حال خود بگذاریم تا خودش راه فرار را پیدا کند.

منبع: Psychology Today

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7379

به "چطور دست آزارگران جنسی را بخوانیم ، 6 ترفندی که آنها به کار می بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دست آزارگران جنسی را بخوانیم ، 6 ترفندی که آنها به کار می بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید