چطور سفر لذت بخشی را تجربه کنیم؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، همه در سفر در پی لذت بردن از آن هستند اما واقعا چطور می توان از یک سفر لذت برد؟ آلن دوباتن در شاهکار خود با عنوان هنر سیر و سفر کردن یا the art of travel درباره این موضوع صحبت می نماید. این کتاب کل تصور شما نسبت به سفر را به هم می ریزد و دوباره آن را از نو می سازد. اگر اهل سفر باشید حتما از خواندنش لذت می برید. در این کتاب خواهیم آموخت که همه هنرمندیم و هنر سفر کردن یک موضوع اکتسابی است و ربطی به داشتن استعداد خاصی ندارد.

چطور سفر لذت بخشی را تجربه کنیم؟

مهمترین ویژگی کتاب سیر و سفر، اهمیت دادن به جزئیات زیاد، از حس های مختلف گرفته، تا چیدمان اجزا و غیره در سفر هست. با خواندن این کتاب شما نه تنها دید وسیع تری نسبت به مقوله سفر پیدا می کنید، بلکه یاد می گیرید در زندگی کلی به اتفاقات اطراف خود بیشتر دقت کنید.

در نهایت با خواندن این کتاب می آموزیم لذتی که در سفر هست بستگی دارد به درک ما از چرایی رفتن به سفر و لزوما مرتبط با مقصد خاص، امکانات و شرایط ویژه نیست. این کتاب دیدگاه شما را در مور سفر تغییر می دهد. جهان را جور دیگری خواهید دید. با خواندن این کتاب از سفرهای تان لذتی دو چندان ببرید.

دوباتن در کتاب هنر سیر و سفر به ما می آموزد که همه از سفر لذت ببریم.

در بخشی از این کتاب این طور می خوانیم:

هر چیزی که از ما قدرتمندتر است لزوماً نفرت انگیز نیست. چیزی که قدرت ما را به چالش می طلبد ممکن است خشم و نفرت مان را تحریک کند؛ اما در عین حال می تواند حس احترام و رعب ما را هم برانگیزد. بسته به این است که آن چیز در چالش طلبی اش زشت و بی وقار باشد یا شکوهمند و فراز. ما چالش طلبی نگهبانِ درِ هتل را به دل می گیریم، اما مبارزه طلبی کوهی مه گرفته را احترام می گذاریم. آن چیزی که زور دارد و پست است ما را تحقیر می نماید، ولی اگر قدرتمند و باشکوه باشد احترام مان را برمی انگیزد.

قسمت دیگری از این کتاب را با هم بخوانیم:

بپذیریم زندگی ما حول جستجوی خوشبختی می شود، در آن صورت کمتر فعالیتی را می توان برشمرد که بیش از سفرهایی که نموده ایم - با تمام تناقض ها و مشقات شان - پویایی این جستجو را آشکار می نمایند.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 25094

به "چطور سفر لذت بخشی را تجربه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفر لذت بخشی را تجربه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید