کشف مقبره 3هزارساله

به گزارش اکسپرس بلاگ، گروهی از باستان شناسان حین کاوش در ارتفاعات شمالی کشور پرو ، در محوطه ای که با نام پاکوپامپا (Pacopampa) شناخته می گردد، مقبره ای را کشف نموده اند که گمان می رود برای یک رهبر مذهبی اشراف زاده ساخته شده باشد و قدمت آن به 3000 سال قبل برسد.

کشف مقبره 3هزارساله

باستان شناسان این اکتشاف را با توجه به محل کشف آن، کاهن پاکوپامپا نامگذاری نموده اند.

کاوشگران درحالی این مقبره را کشف کردند که روی آن با شش لایه خاکستر ترکیب شده با خاک پوشانده شده و با کاسه هایی سرامیکی تزئین شده بود.

وزارت فرهنگ پرو با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که در کنار این مقبره مُهرهایی پیدا شده است که نشان می دهد آیین باستانی رنگ آمیزی اجساد برای مردمی اجرا می شد که از طبقه اشراف زادگان بودند.

باستان شناسان بعلاوه دو مُهر پیدا کردند که یکی از آن ها به شکل انسانی با چهره ای به سمت شرق و دیگری به شکل پلنگ آمریکایی با چهره ای رو به غرب ساخته شده بودند.

سرپرست گروه کاوشگران شرح داد که ابعاد بزرگ این مقبره که قطر آن به حدود دو متر و عمق آن به یک متر می رسد، بسیار عجیب و غریب است.

جسد داخل مقبره به همراه استخوانی پیدا شد که شبیه نوعی سنجاق ساخته شده بود که آندیها از آن برای محکم نگه داشتن شنل و پانچو استفاده می کردند.

به گفته باستان شناسان با اینکه فردی که در این مقبره دفن شده یک مَرد است، اما شواهد اطراف آن بسیار عجیب است و به همین علت می توان نتیجه گرفت که او در زمان خود یک رهبر بوده است.

به گفته وزارت فرهنگ کشور پرو، پروژه باستان شناسی پاکوپامپا از سال 2005 شروع شده است. بر اساس بیانیه منتشرشده، بر اساس لایه های سنگی مقبره این کاهن که حوالی 1200 پیش از میلاد دفن شده است می توان نتیجه گرفت که این مقبره حدود پنج قرن از مقبره بانوی پاکوپامپا قدیمی تر است که در سال 2009 کشف شده بود.

هفته گذشته نیز باستان شناسانی که در شمال کشور پرو مشغول کاوش بودند، به دیوار باستانی دست یافتند که گمان می رود قدمت آن به بیش از چهارهزار سال برسد و ممکن است بخشی از یک معبد باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29584

به "کشف مقبره 3هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره 3هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید