2 هفته اول ترم برای جدیدالورودها حضوری است

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نحوه آموزش در ترم جدید، اسکان دانشجویان، مدل برگزاری ترم برای جدیدالورودها و نحوه برگزاری امتحانات را تشریح کرد.

2 هفته اول ترم برای جدیدالورودها حضوری است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، سید احمد معتمدی در تشریح جزئیات برنامه آموزشی ترم جدید اظهار کرد: ترم تحصیلی جدید، تمام مدت مجازی نیست و در واقع ترکیبی از ارائه دروس بصورت مجازی و حضوری خواهد بود. ولی اینکه دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) چند هفته حضور داشته باشند، همچنان در دست آنالیز است. با این وجود، اعتقاد و تصمیم ما بر این است که شرایطی فراهم کنیم تا دانشجویان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، حتما در دانشگاه حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: از آنجا که فاصله گذاری اجتماعی و حضور دانشجویان در آزماشگاه و خوابگاه ها برای ما بسیار حساس است، سعی داریم ترتیبی اتخاذ کنیم که بیش از 20 تا 30 درصد دانشجویان هر مقطع در دانشگاه حضور نداشته باشند.

وی اضافه نمود: همچنین در نظر داریم شرایطی فراهم کنیم تا به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی سلامت و بهداشتی، اتاقهای خوابگاه ها، تک نفره و بصورت هتلینگ باشد؛ یعنی دانشجویی که مستقر است، خیلی سریع بتواند خوابگاه را ترک و جا را برای دانشجوی بعدی باز کند. ضمن اینکه با توجه به نگرانی و دغدغه خانواده های دانشجویان و نیز مسئولیت سنگینی که بر دوش داریم، در بحث سلف نیز به صورت جدی و ویژه بر رعایت پروتکل ها تاکید خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات ترم گذشته بصورت مجازی، گفت: به نظر بنده، آن سبک برگزاری امتحان برای آن ترم و شرایط موجود، خوب بود، هرچند ارزیابی دقیقی در اختیار ما نگذاشت. چرا که مجبور شدیم در مقطع کارشناسی، بجای نمره دهی، فقط رد یا قبول داشته باشیم که این نوع ارزشیابی، سبب متضرر شدن بسیاری از دانشجویان خواهد شد؛ دانشجویانی که یا در صدد تغییر رشته و یا دارای اخطار هستند و احتیاج به معدل دارند.

معتمدی اضافه نمود: سعی می کنیم در ترم بعد، اگر شرایط قرمز نباشد، امتحانات حتما به شکل حضوری باشد. همین کنکور اخیر،تجربه خوبی بود؛ تجربه ای که ما بصورت گسترده در برگزاری آن مشارکت و همکاری داشتیم و اتفاقا، حتی با یک مورد گزارش عدم رعایت پروتکل ها را هم روبرو نشدیم. بنابر این به نظر ما می توان امتحانات را مثل یک کنکور برگزار کرد و به خاتمه رساند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: به همین دلیل در حال رایزنی هستیم تا شرایطی را ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند در محل سکونت و اقامت خودشان و یا در نزدیکترین مکان و شهر ممکن، بصورت حضوری در امتحان حاضر شوند. در این خصوص مذاکراتی با دانشگاه پیغام نور داشته ایم و احتمالا در همین زمینه، قراردادی را با پیغام نور منعقد خواهیم کرد.

وی درباره دانشجویان جدیدالورود نیز گفت: همه مواردی که اشاره کردم، شامل این دانشجویان نیز می گردد. ضروری است به این نکته توجه داشت که روز نخست ورود به دانشگاه، یکی از خاص ترین روزهای زندگی هر فرد است؛ چرا که آن روز تداعی گر به بار نشستن زحمات و به مثابه دورازه ورود به فصل جدیدی از زندگی است. خصوصا اینکه جدیدالورودها در سنینی هستند که شخصیت شان در حال شکل گیری ست و می خواهند رفته رفته وارد بازار کار شده و مسئولیت پذیر شوند.

معتمدی با تاکید بر برگزاری ترم برای دانشجویان جدیدالورود، گفت: اینطور که گفته شده، اواخر مهرماه اسامی اعلام خواهد شد و ما نیز طوری برنامه ریزی نموده ایم که ترم را اوایل آبان ماه، شروع کنیم. پیش بینی ما این است که حداقل در 2 هفته اول، پذیرای جدیدالوردها بصورت حضوری در دانشگاه باشیم تا بتوانند با دانشگاه و دانشکده هایشان آشنا شوند. سپس در ادامه، الزاما بخشی از کار را بصورت مجازی پی خواهیم گرفت و سعی داریم شرایطی ایجاد کنیم که در مقاطع دیگری نیز شاهد حضورشان در دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه این دانشجویان احتیاج به هدایت در ترم اول دارند، گفت: در حال تدوین برنامه ویژه ای برای این دانشجویان هستیم و حتی ممکن است تعداد واحدهایشان را برای ترم اول، کاهش دهیم؛ مثلا اگر معمولا 15 - 16 واحد برای ترم اولی ها در نظر گرفته می گردد، احتمالا یک درس 3 واحدی را کم خواهیم کرد تا امکان برگزاری کلاس ها به صورت فشرده تر، فراهم گردد. البته هنوز در این خصوص به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، ولی مطمئنا اجازه نخواهیم داد که از نظر آموزشی، برای این دانشجویان مسئله ای بوجود آید.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه ثبت نام جدیدالورودها کاملا مجازی انجام خواهد شد، اضافه نمود: اصولا با توجه به اینکه دروس ترم اول را دانشگاه به دانشجو ارائه میدهد و در واقع دانشجویان فرایند انتخاب واحد را ندارند، عملا لزومی به حضور دانشجویان برای ثبت نام وجود ندارد.

4133

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7799

به "2 هفته اول ترم برای جدیدالورودها حضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هفته اول ترم برای جدیدالورودها حضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید