8000 چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای اقدامات مدیریتی سطح بار در آستانه فصل زمستان خبر داد و گفت: تعدیل 8 هزار چراغ روشنایی در استان و افزایش پایداری و بهبود تاب آوری شبکه توزیع برق از مهم ترین این اقدامات است که موجب صرفه جویی1/2 مگاواتی در مصرف برق می شود.

8000 چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود

هیوا لهونیان درخصوص اقدامات و توصیه های مدیریتی مصرف برق در استان کردستان در آستانه فصل زمستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: هرچه میزان مصرف گاز در کشور بیشتر باشد امکان عرضه گاز به نیروگاه ها برای تأمین برق کمتر شده و همین موضوع باعث افزایش خاموشی ها در فصل سرد سال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فرایند کاهشی دما و برودت هوا در روزهای آینده از همشهریان انتظار داریم تا در فصل زمستان حداکثر تلاش خود را جهت استفاده بهینه در مصرف انرژی بکار گیرند تا شاهد قطعی برق کمتری در سطح استان باشیم.

لهونیان قطعی برق در فصل سرد سال را درگرو نحوه مدیریت بهینه و صرفه جویی مشترکین از حامل های انرژی بیان نمود و افزود: اگر فرایند کنونی مصرف برق در استان همچنان ادامه داشته باشد بدون شک فصل زمستان شاهد قطعی برق در سراسر استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در راستای مدیریت و کاهش بار انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان اقداماتی انجام داده که از مهم ترین آن ها می توان به تعدیل چراغ های روشنایی معابر اصلی در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری آغازشده است،بیان کرد: قرار است 8 هزار چراغ روشنایی در معابر اصلی استان تعدیل شود که با انجام این کار 1.2 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می شود.

لهونیان بابیان اینکه 11 اکیپ وظیفه اجرای این طرح را در استان بر عهده دارند،بیان نمود: تعدیل کردن چراغ های روشنایی بدین معناست که چراغ های موجود در معابر اصلی سطح شهر، به صورت یک درمیان و زیگزاگی روشن می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: جهت مدیریت مصرف برق در استان کردستان، چراغ روشنایی موجود در پارک ها و بوستان ها در فصل زمستان خاموش می شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در خصوص افزایش پایداری و بهبود تاب آوری شبکه، جهت مقابله با سرما و نزولات آسمانی بیان نمود: تعمیرات دوره ای، مقاوم سازی پایه ها و پست های برق، تعمیر و سرویس پست های زمینی که تأمین کننده و توزیع کننده انرژی هستند، ازجمله این اقدامات است.

لهونیان افزود: در سال جاری بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات جاری در راستای بهبود، تعمیرات و نگهداری از شبکه توزیع برق هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یکی دیگر از اقدامات مدیریت مصرف برق را جایگزینی لامپ های LED به جای لامپ های فعلی در چراغ های روشنایی بیان نمود و گفت: اجرای این طرح در برنامه شرکت توزیع برق کشور واقع شده است اما به دلیل محدودیت منابع و هزینه بالای آن در سال های آینده اجرا می شود.

لهونیان بابیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری چراغ های روشنایی، منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف برق می شود، گفت: افزایش پایداری و تاب آوری شبکه توزیع برق، جلوگیری از بروز خاموشی و کسب رضایت شهفرایندان از دیگر مزیت های این طرح است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19525

به "8000 چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8000 چراغ روشنایی در کردستان تعدیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید