آلمان طرح مشترک اروپایی علیه تروریسم را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش اکسپرس بلاگ، آلمان که ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد رایزنی های گسترده ای را با سران اروپایی برای تنظیم یک واکنش مشترک اروپایی علیه حملات تروریستی اخیر در دستور کار قرار داده است.

آلمان طرح مشترک اروپایی علیه تروریسم را در دستور کار قرار می دهد

با ما سفر کنید و با لحظه آخری تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بر این عقیده است که حملات تروریستی اخیر در اروپا به واکنشی اروپایی احتیاج دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل می خواهد روز سه شنبه درباره یک طرح مشترک اروپایی علیه ترور با صدر اعظم اتریش، رئیس جمهور فرانسه، رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس شورای اروپایی در یک ویدئو کنفرانس صحبت کند.

مرکل همچنین اظهار داشت که بحث درباره این موضوع در کنفرانس وزرای کشور اتحادیه اروپا در روز آدینه و ملاقات بعدی شورای اروپایی هم در پیش گرفته خواهد شد.

آلمان در حال حاضر ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. نشست بعدی اتحادیه اروپا قرار است اواسط دسامبر برگزار گردد. در 19 ماه جاری میلادی هم سران کشورهای اروپایی در یک ویدئو کنفرانس با هم تبادل اطلاعات خواهند کرد.

یکی از هواداران تروریسم داعش دوشنبه هفته گذشته در یک حمله تیراندازی در وین چهار نفر را کشته و بیش از 20 نفر را مجروح کرد. چند روز قبل از آن هم یک پناهنده تونسی عضو داعش در شهر نیس فرانسه سه نفر را با حمله چاقو کشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در نشست هیات رئیسه حزب دموکرات مسیحی آلمان که امروز (دوشنبه) برگزار گردید آنگرت کرامپ کارن بائر، رئیس این حزب هم خواهان واکنش اروپا به این حملات تروریستی شد.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم قرار است فردا (سه شنبه) به فرانسه سفر نموده و درباره این موضوع با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ملاقات و تبادل نظر کند.

صدر اعظم اتریش در آستانه سفر به پاریس در سخنانی گفت: تهدید از طرف تروریسم اسلام گرای افراطی به همه ما مربوط می گردد. ما باید با تمام سختگیری علیه عناصر خطر اسلام گرای افراطی و ایدئولوژی آن ها اقدام کنیم.

رئیس جمهور فرانسه بعد از حمله تروریستی هفته گذشته در وین اعلام نموده بود که برای ملاقات با صدر اعظم اتریش به وین سفر می نماید که البته این سفر به دلیل اوضاع وخیم کرونایی در اروپا لغو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9480

به "آلمان طرح مشترک اروپایی علیه تروریسم را در دستور کار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان طرح مشترک اروپایی علیه تروریسم را در دستور کار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید