الزام اتحادیه اروپا برای شفاف سازی رتبه بندی نتایج جستجو

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- براساس دستورالعمل های جدید اتحادیه اروپا، گوگل، آمازون و مایکروسافت باید نحوه رتبه بندی نتایج جستجو را فاش نمایند.

الزام اتحادیه اروپا برای شفاف سازی رتبه بندی نتایج جستجو

با ما سفر کنید و با تورهای تابستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری اکسپرس بلاگ، گوگل، مایکروسافت، آمازون و سایر غول های فناوری باید در نحوه رتبه بندی نتایج جستجوی آنلاین تحت دستورالعمل های جدید اتحادیه اروپا که از روز دوشنبه اجرا می گردد شفاف تر عمل نمایند. این اقدام احتمالاً با توجه به دستورالعمل های جدیدی که ابلاغ می گردد بر بسیاری از شرکت های فناوری در سراسر دنیا تأثیر خواهد داشت .

رقبای کوچکتر و بعضی از شرکت های فعال در حوزه فناوری، مدت هاست از شیوه های خودسرانه و غیرشفاف در پیش گرفته شده توسط غول های فناوری دنیا که بر چگونگی رتبه بندی محصولات و خدمات آن ها در نتایج جستجو تأثیر می گذارد، شکایت دارند چرا که در بسیاری از مواقع این موضوع سبب می گردد شرکت های کوچکتر بسیار کمتر از شرکت های عظیم دیده شوند.

افزایش عدالت در اقتصاد پلتفرم های آنلاین

کمیسیون اروپا گفت که این دستورالعمل ها نیازمند این است که پلتفرم های آنلاین، پارامترهای الگوریتمی مشخص نماینده رتبه بندی در جستجو را مشخص کرده و با شرکت ها به اشتراک بگذارند. همچنین مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت اروپا نیز در بیانیه ای اعلام نمود: این دستورالعمل ها استانداردی را برای شفافیت بیشتر رتبه بندی الگوریتمی ایجاد می نماید و عدالت را در اقتصاد پلتفرم های آنلاین افزایش می دهد، در نتیجه باعث ابتکار و رفاه میلیون ها اروپایی خواهد شد.

شیوه های جستجوی آنلاین گوگل موجب جریمه بیش از 8 میلیارد یورویی (9.71 میلیارد دلار) این شرکت در بازه سال های 2017 تا 2019 از سوی رگولاتوری ضد انحصاری اتحادیه اروپا شده است که دریافتند گوگل محصولات خود را به طور ناعادلانه و به ضرر رقبا در نتایج جستجو بالاتر نشان می دهد.

غول های فناوری مهار می شوند

وستاگر در 15 دسامبر، پیش نویس قوانینی را برای کنترل و مهار غول های فناوری ارائه می دهد، لیستی از بایدها و نبایدها و افزایش مسئولیت پذیری پلتفرم ها در حذف محتوای غیرقانونی و مضر از پلتفرم خود که برای تشویق به پیروی از قوانین با جریمه ها و تحریم هایی نیز همراه است. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا نیز گفت: این دستورالعمل ها میزان شفافیت در کار را افزایش می دهند، رقابت عادلانه ای را ایجاد می نمایند و قانون آینده بازارهای دیجیتال را نیز تحت حمایت قرار می دهند.

همچنین لازم به ذکر است مایکروسافت و گوگل تا به امروز به درخواست ها برای ارائه نظر در خصوص این قوانین پاسخی ندادند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10302

به "الزام اتحادیه اروپا برای شفاف سازی رتبه بندی نتایج جستجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام اتحادیه اروپا برای شفاف سازی رتبه بندی نتایج جستجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید