بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، رییس بانک جهانی از اختصاص 150 میلیارد دلار بودجه برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از ارایه شدن یک بسته منابع اقتصادی به ارزش 150 میلیارد دلار به منظور یاری به کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه گیری ویروس کرونا شد. به گفته مالپاس، این منابع طی 15 ماه آینده در اختیار کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت.

مالپاس در بیانیه خود که آن را خطاب به وزرای دارایی گروه 20 منتشر نموده از این کشورها خواسته است تا با تعلیق دریافت طلب خود از کشورهای فقیری که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، به طور موقت چشم پوشی نمایند. به گفته مالپاس، به این دسته از کشورها اکنون باید اجازه داده گردد تا منابع اقتصادی خود را روی حمایت از بخش درمانی خود متمرکز نمایند.

مالپاس با اعلام آمادگی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای ارزیابی و تدوین مجدد یک نقشه راه بازپرداخت بدهی ها توسط کشورهای فقیر در دوران پسا کرونا گفت: از رهبران کشورهای گروه 20 می خواهم تا به کشورهای فقیر برای بازپرداخت بدهی های خود بیشتر فرصت دهند.

به گفته رییس بانک جهانی، این بانک اکنون در 49 کشور پروژه هایی را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است که تصمیم گیری در مورد تامین اعتبارات لازم برای اجرای دست کم 16 پروژه تا آخر این هفته انجام خواهد شد. وی از کشورهای درگیر کرونا خواست تا به وسیله مشورت با چین و سایر بازیگران کلیدی نسبت به از سرگیری سریع تر فعالیت های تولیدی خود و تامین مایحتاج پزشکی اقدام نمایند.

پیشتر و با شدت دریافت فرایند شیوع ویروس کرونا، بانک جهانی از کشورها خواسته بود تا یک همکاری مشترک برای رسیدن به برنامه ای اثربخش در مقابله با کرونا را شروع نمایند. این بانک ضمن اعلام آمادگی بر استفاده از منابع اقتصادی خود در مقابله با ویروس کرونا از همه کشورها خواسته است تا آمادگی خود را در برابر شیوع این ویروس بالا ببرند.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2086

به "بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید