تاکید برتبعیت از قانون و بی طرفی در انتخابات

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرماندار خنداب در همایش دهیاران بخش مرکزی برتبعیت از قانون و بی طرفی در انتخابات تاکید نمود.

تاکید برتبعیت از قانون و بی طرفی در انتخابات

به گزارش خبرنگار از ، حاج علی بیگی فرماندار شهرستان خنداب در همایش دهیاران بخش مرکزی این شهرستان درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحبت کرد و بر دهیاران تاکید نمود که در ایام انتخابات تابع قانون باشند و جانب هیچ گروه یا فرد خاصی را نگیرند.

همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان خنداب با حضور دهیاران و مسئولان مربوطه در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

تامین و نظم بخشی به هزینه های مدیریت پسماند در روستاها، وظایف مربوطه به دستگاه های خدمات رسان در فصل سرما، نصب دوربین در ورودی و خروجی بعضی از روستا ها و کیفیت کمی و کیفی آب شرب روستا ها موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 2 اسفند ماه سال جاری (1398) برگزار می گردد و طبق برنامه زمانی انتخابات، 10تا 16 آذر زمان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم بود که پس از هیئت های اجرایی شورای نگهبان با آنالیز صلاحیت داوطلبان، نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات را اعلام می نماید.

به گفته سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت، سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال و حداکثر 75 سال از شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات است.

همچنین به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می گردد و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور اجرا شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه آنالیز صلاحیت کاندیدا ها و نامزد ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می گردد اضافه نمود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را آنالیز کند در ماده های 28، 29 و 30 قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال 1399 به خاتمه می رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از آغاز رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار گردیده باشد.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 243

به "تاکید برتبعیت از قانون و بی طرفی در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید برتبعیت از قانون و بی طرفی در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید