ترکیه تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را افزایش داد ، تاثیر مشوق های دولتی بر تولیدات داخلی

به گزارش اکسپرس بلاگ، دولت ترکیه در راستای محافظت از خودروهای برقی فراوری این کشور، تعرفه های خودروهای وارداتی از چین را افزایش داده است.

ترکیه تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را افزایش داد ، تاثیر مشوق های دولتی بر تولیدات داخلی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمو چاینا، ترکیه اخیرا تعرفه 40 درصدی بر واردات خودروهای برقی از چین وضع نموده است. این تصمیم به وسیله دولت ترکیه اتخاذ و در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد.

تعرفه تازه فقط برای وسایل نقلیه موتوری اعمال می گردد که دارای موتور برقی هستند و از چین وارد می شوند.

این تصمیم به وضوح نشان می دهد که ترکیه در کوشش است تا از صنعت خودروهای برقی داخلی خود محافظت کند. این تصمیم در زمانی اتخاذ می گردد که چین همزمان با رشد بازار فراوری خودروهای برقی به یک بازیگر اصلی در این عرصه تبدیل شده است. با این حال، این تعرفه به احتمال زیاد خودروهای برقی ساخت چین را در بازار ترکیه گران تر می نماید که می تواند فرصتی برای رقابت فراوریکنندگان داخلی ایجاد کند. این اقدام بعلاوه می تواند به عنوان کوششی برای کاهش کسری تجاری ترکیه با چین تلقی گردد که مدتی است باعث نگرانی دولت شده. به طور کلی، پیش بینی می گردد، این تصمیم بر بازار خودروهای برقی ترکیه تأثیر خواهد گذاشت و می تواند منجر به تغییراتی در منظره رقابتی این صنعت گردد.

علاوه بر این، مشوق ها و مقررات دولتی در سراسر دنیا ، وسایل نقلیه برقی را برای مصرف کنندگان در دسترس تر و ارزان تر نموده است. در نتیجه، بسیاری از فراوریکنندگان خودرو برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده، فراوری خودروهای برقی خود را افزایش داده اند. با پیشرفت های بیشتر فناورانه و افزایش علاقه مصرف کنندگان، این احتمال وجود دارد که محبوبیت وسایل نقلیه برقی در سال های آینده همچنان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

  • نیسان هایی که برق می زنند! | خیز بلند شرکت ژاپنی برای هجوم به بازار

وسایل نقلیه برقی به علت تأثیر کمتر بر محیط زیست و پیشرفت های فناورانه که عملکرد و ارزان بودن آن ها را بهبود بخشیده است، به طور فزاینده ای محبوبیت یافته اند. با افزایش نگرانی ها در خصوص تغییرات آب و هوا و آلودگی هوا، بسیاری از مردم در پی گزینه های حمل و نقل پایدارتری هستند و خودروهای برقی به عنوان یک راهکار مناسب ظاهر شده اند. فناوری باتری که برق خودروهای برقی را تامین می نماید، نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته و امکان برد طولانی تر و زمان های شارژ کوتاه تر برای خودروها را فراهم می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 27728

به "ترکیه تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را افزایش داد ، تاثیر مشوق های دولتی بر تولیدات داخلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترکیه تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را افزایش داد ، تاثیر مشوق های دولتی بر تولیدات داخلی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه تعرفه واردات خودروهای برقی از چین را افزایش داد ، تاثیر مشوق های دولتی بر تولیدات داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید