تنش ها در تایلند افزایش یافت

به گزارش اکسپرس بلاگ، تنش ها در تایلند و اعتراضات حامی دموکراسی در حالی افزایش یافته که پلیس در پی تیراندازی اخیر خود شش تن را کشت و از گاز اشک آور و آب پر فشار علیه معترضان در خیابان های بانکوک، پایتخت این کشور استفاده کرد.

تنش ها در تایلند افزایش یافت

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

در حالیکه مردم تایلند قرار است روز چهارشنبه به یک راهپیمایی عظیم دست بزنند، خبرگزاری فرانسه به نیروهایی که در این فرایند نقش دارند و اینکه چه اتفاقی در آینده در کشور رخ می دهد، می پردازد.

پس از چهار ماه راهپیمایی که در بعضی از آنها ده ها هزار تن حضور داشته اند، مردم خشمگین تر شده و رهبران اعتراضات هشدار می دهند که شانسی برای سازش وجود ندارد.

شعارها و توهین ها علیه پادشاهی گسترش یافته و پلیس ضد شورش هم اخیرا خاطرنشان کرد که آماده اقدامات سختگیرانه تر علیه معترضان است.

جنبش تحت رهبری دانشجویان پایگاه های قوی خود را در خیابان ها و رسانه های اجتماعی به دست آورده و کارشناسان می گویند، پیراهن قرمزها که زمانی گروهی پر سر و صدا بودند و اعتراضات خیابانی یک دهه قبل را رهبری می کردند، ممکن است به این اعتراضات خیابانی ملحق شوند.

این جنبش خواهان برکناری پرایوت چان اوچا، نخست وزیر، تغییرات قانون اساسی و ایجاد اصلاحات در سیستم پادشاهی است.

مقام های تایلند از زمان شروع این جنبش از ژوئیه رویکردی محتاطانه داشته اند و در ابتدای امر اقدامات اضطراری را مطرح کردند اما بعدا آنها را لغو نموده و جایشان را با دستگیری رهبران اعتراضی پر کردند، اگرچه آنها را آزاد کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8966

به "تنش ها در تایلند افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش ها در تایلند افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید