حمایت شهرداری از فیلم فجر ، هدف؛ توسعه آموزش های شهروندی

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بنای ما در این دوره جشنواره فیلم فجر مشارکت بود نه فقط حمایت، اضافه کرد: کوشش کردیم آموزش های شهروندی را پیش از آغاز اکران فیلم ها ارائه کنیم.

حمایت شهرداری از فیلم فجر ، هدف؛ توسعه آموزش های شهروندی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از، ایسنا، صبح امروز پنجشنبه، 10 بهمن، نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با حضور جمعی از مدیران جشنواره و نیز شهرداری برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با تاکید براینکه شهرداری حامی جشنواره است، به شرح درباره اسپانسری شهرداری در این دوره از جشنواره که حاشیه ساز هم شده بود پرداخت و گفت: حمایت از جشنواره فجر وظیفه شهرداری است و البته از بقیه جشنواره ها هم در حد وسع خود حمایت می نماید و ممکن است به صورت دیگری باشد. بنای ما در این دوره مشارکت بود نه فقط حمایت؛ و کوشش کردیم آموزش های شهروندی را پیش از آغاز اکران فیلم ها ارائه کنیم و اگر این نکات مورد توجه اهالی فیلم و رسانه به عنوان گروه های مرجع قرار گیرد به کم شدن بخشی از مسائل یاری کند.

او سپس پوستری را با نوشته تهران شهری برای همه رونمایی کرد.

داروغه زاده - جوادی یگانه

در ادامه، محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سیمرغ طراحی شده توسط صنعتگران داخلی که به برگزیدگان جشنواره اهداء می گردد، رونمایی کرد.

او اشاره نمود که در سال رونق فراوری اتفاق خوبی با همراهی جشنواره فجر اتفاق افتاده است.

سپس پوستر اصلی جشنواره نیز توسط ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

داروغه زاده در سخنانی به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سل

یمانی و رشادت های این سردار و نیز جان باختن مسافران در حادثه هواپیمای اوکراینی اشاره نمود و گفت: عده ای با توجه به این اتفاق ها دوست نداشتند در جشنواره شرکت نمایند و تا الان همه سینماگران و فیلم ها در جشنواره شرکت دارند و امیدوارم سینما بتواند یاری کند تا مردم کنار هم باشند. این شعار جشنواره سال جاری است تا سینماگران هم با رسالت رسانه ای خود صدای مردم در جهان باشند.

داروغه زاده در بخش پرسش و پاسخ این نشست سوالی درباره شرکت کردن هر ساله محسن امیریوسفی در جشنواره فجر گفت: ما طبق آیین نامه نمی توانستیم جوابگوی درخواست ایشان باشیم چون فیلمی که نمایش داده شده را نمی توان دوباره در جشنواره شرکت داد.

او همچنین درباره اظهارنظرهایی از سوی بعضی اعضای هیات انتخاب و تاثیر آن بر داوران گفت: ما قرار داشتیم که این اظهار نظرها نباشد و دوستان هم قبول می نمایند اما بعد صبحت هایی درباره فیلم ها مطرح می گردد که کار خوبی نیست.

دبیر جشنواره درباره تحریم جشنواره نیز گفت: این تحریم بیشتر یک فضاسازی رسانه ای بود و ما که در جشنواره بودیم تحریمی ندیدیم. یکی دو نفر از هنرمندان تاکید کردند که در جشنی شرکت نمی نمایند ولی ما هم قرار نیست در جشنی باشیم.

داروغه زاده درباره افزایش تعداد داوران نیز شرح داد: می خواستیم داوری ها فنی و تخصصی تر باشد و وقتی یکی اضافه شد و به هشت نفر رسیدیم باید 9 داور را انتخاب می کردیم. البته این ناخواسته نشانه ای شد بر درست نبودن گفته های رسانه های خارج از کشور که هیچ هنرمندی داوری جشنواره را نمی پذیرد.

او درباره حضور مسعود کیمیایی نیز گفت: ایشان فیلم های خاطره سازی در سینما داشته و طبق گفته تهیه نماینده فیلم شان سال جاری در جشنواره حاضر خواهند شد.

وی درباره دو تابعیتی بعضی داوران گفت: موقع انتخاب از کسی نمی پرسیم که دوتابعیتی است یا خیر؟ ضمن اینکه به نظرم بیشتر، داشتن پاسپورت مثلاً آمریکایی در این موضوع مسئله است.

داروغه زاده درباره پیمان معادی و اینکه با توجه به انصرافش از جشنواره آیا اثرش در جشنواره داوری می گردد یا خیر؟ اظهار کرد: ایشان نگفتند که در جشنواره شرکت نمی نمایند و با صحبتی هم که شده احتمالا برای نمایش فیلم به جشنواره می رسند اما با این حال از آنجا که صاحب حقوقی فیلم تهیه نماینده است نمی توان فیلمی را از داوری در هیچ بخشی تحریم کرد مگر اینکه از طرف تهیه نماینده نامه کتبی داده گردد.

دبیر جشنواره در ادامه درباره اشکال آیین نامه ای برای شرایط فیلم های اول در جشنواره ابراز امیدواری کرد که این مسئله در سازمان سینمایی آنالیز گردد چون در خانه سینما و سازمان هم این مسئله تعیین نشده است.

او در بخشی دیگر درباره فیلم مجبوریم رضا درمیشیان گفت: نمی گردد تک تک درباره همه فیلم ها صحبت کرد. تمام فیلم ها بازبینی شده و بهترین ها به جشنواره راه یافته اند. این فیلم هم احتمالا بدون مشکل در اکران عمومی حاضر می گردد.

داروغه زاده هم چنین از پیگیری پیروز حناچی، شهردار تهران برای آغاز به فراهم کردن مجموعه ای به عنوان کاخ اهالی رسانه برای جشنواره اطلاع داد.

به گفته وی، روز 12 بهمن کاروانی از سینماگران برای اهدای یاری به سیل زدگان سیستان و بلوچستان حرکت خواهد نمود. این کار جایگزین مراسم افتتاحیه خواهد بود و اهدای جوایز و تنها بزرگداشت نیز که متعلق به فریدون جیرانی است در اختتامیه دنبال می گردد.

انتهای پیغام

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 667

به "حمایت شهرداری از فیلم فجر ، هدف؛ توسعه آموزش های شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شهرداری از فیلم فجر ، هدف؛ توسعه آموزش های شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید