خبرنگاران پزشک متخصص: مردم به مطالب منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند

به گزارش اکسپرس بلاگ، تبریز- خبرنگاران- رییس انجمن جامعه متخصصان داخلی آذربایجان شرقی با اشاره به پخش فیلم ها و مطالب مختلف در فضای مجازی و ارایه راهکارهای غیرعلمی در مقابله با بیماری کرونا، گفت: بیشتر کلیپ هایی که در فضای مجازی برای مقابله با بیماری کرونا پخش می شود نوعی عوام فریبی است و مردم به انها اعتماد نکنند.

خبرنگاران پزشک متخصص: مردم به مطالب منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند

دکتر محمد تقی آهنگر آتشی روز شنبه در گت و گو با خبرنگاران با تاکید به اینکه شهفرایندان فقط به هشدارها و پیام های وزارت بهداشت توجه کنند، اظهار کرد: اولین توصیه ما به مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ماندن در خانه است.

وی ادامه داد: از شهفرایندان خواهشمندیم به بهانه این که دلتنگ والدین و خانواده هستند از خانه خارج نشوند، زیرا احتمال این که ناقل بیماری بوده و این ویروس را به عزیزان خود انتقال دهند، زیاد است.

دکتر آهنگری با اشاره به اینکه 80 درصد افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند، گفت: ممکن است خیلی از افراد ناقل بیماری باشند و گلو درد، تب، سرفه و دیگر علایم را نداشته باشند ولی هنگام صحبت قطرات بزاق فرد طرف مقابل را مبتلا کند.

وی بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را قطع هر گونه تماس، دید و بازدید و عدم خروج از خانه دانست و افزود: از خانه خارج نشویم تا این زنجیره قطع شده و از مرحله بحرانی عبور کنیم.

این متخصص بیماری های داخلی با تایکد بر اینکه تا حد امکان سعی شود از داروهای کورتونی استفاده نشود، اظهار کرد: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اعم از ژلوفن و دیکلوفناک، بروفن نیز استفاده نشود یا کم استفاده شود این ها می تواند زمینه ساز بیماری های کرونای پیشرفته شود.

وی در مورد مصرف ویتامین ها نیز گفت: مصرف ویتامین دی ضرر ندارد البته برای کسانی که آزمایش خون داده و کمبود ویتامین دی دارند.

دکتر آهنگری افزود: قرص های ویتامین دی هزار واحدی روزی یک عدد، 2 هزار واحدی یک روز در میان و50 هزار واحدی نیز ماهی یک بار مصرف شود.

وی در مورد تامین ویتامین سی نیز گفت: خوردن مرکبات یکی از راه های تامین این ویتامین به بدن است بطوری که می توان با آشامیدن روزی یک لیوان آب پرتقال طبیعی ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین کرد.

رییس انجمن جامعه متخصصان داخلی آذربایجان شرقی افزود: مطرح کردن موضوعاتی چون خوردن نوشابه گازدار و تاثیر شگرف آن برای از بین بردن ویروس کرونا کاملا غیر علمی و غیر موثق بوده و فریب افرادی است که سواد پزشکی ندارند.

وی قرقره با آب نمک را بدون ضرر مطرح نمود و گفت: ویروس کرونا به گرما و دمای بالای 30 درجه حساس است و از بین می رود و توصیه می کنم مردم در این روزها بیشتر سوپ، چای و مایعات گرم میل کنند و از خوردنی های سرد مانند بستنی و میوه های یخچالی اجتناب کنند.

دکتر آهنگری گفت: فرد مبتلا به کرونا می تواند با ماندن در خانه و استراحت در یک اتاق جدا از سایر افراد خانه و همچنین جدا کردن تمامی وسایل خورد و خوراک و بهداشتی فرایند درمانی خود را سپری کند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بیماران بدون علامت هستند و ممکن است با یک سرماخوردگی و سرفه این بیماری را گذرانده باشند، اظهار کرد: 20 درصد بیماران کرونایی علامت های سرفه، گلودرد، تب و تنگی نفس دارند که از این تعداد نیز درصد کمی نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو هستند.

این متخصص بیماری های داخلی، گفت: بیشتر فوت شدگان بیماری های زمینه ای از جمله دیابت پیشرفته، برونشیت های مزمن، سرطان و ریه های سیگاری داشتند.

وی مردم را به در خانه ماندن توصیه کرد و گفت: این بیماری هشتاد درصد علامت ندارد بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه ماندن و عمل به توصیه های مسئولین بهداشتی است.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2274

به "خبرنگاران پزشک متخصص: مردم به مطالب منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پزشک متخصص: مردم به مطالب منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید