خبرنگاران یاری مودیان به بهداشت و درمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، زنجان - خبرنگاران - طبق مصوبه شورای هماهنگی مالی سران قوا، یاری های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند سال 98 و سه ماهه اول سال جاری جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد احتیاج بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت، محسوب می گردد.

خبرنگاران یاری مودیان به بهداشت و درمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد

میرحیدر رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه ها گفت: این یاری ها باید مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: بر اساس این مصوبه، اشخاص مذکور می توانند به صورت هایی که تشخیص می دهند یاری های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی، تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی را تامین نمایند و این یاری ها به عنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آن ها کسر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: به منظور حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، پیشنهادات ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی و وزارت امور مالی و دارایی توسط شورای هماهنگی مالی سران قوا به تصویب رسید که امیدواریم این مصوبات، شرایطی را فراهم آورد تا مودیان فارغ از هرگونه نگرانی در فرصت مناسبی که ایجاد شده به تکالیف قانونی خود عمل نمایند.

وی اضافه نمود: این شورا همچنین به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داد در سال 99 در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (اعم از اصل مالیات و عوارض و جرایم) قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده مودیان مالیاتی در اجرای ماده 167 قانون مالیات های مستقیم به اتمام رسیده و اینگونه مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت شش ماه، فارغ از مهلت سه ساله مذکور در ماده 167 قانون مالیات های مستقیم اقدام نماید.

رضوی گفت: در این بسته حمایتی، مصوب شده که تمام عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات های مستقیم ذکر شده تا سرانجام اردیبهشت ماه 99 متوقف گردد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، سازمان امور مالیاتی کشور به موجب اختیارات قانونی می تواند بدهی مالیاتی بدهکاران خود را به صورت قهریه به وسیله مسدودی حساب های بانکی و سایر رویه های قانونی وصول نماید اما با توجه به شرایط موجود، بر اساس این مصوبه تا سرانجام اردیبهشت ماه سال 99 هیچگونه اقدام اجرایی جهت وصول مالیات به عمل نمی آورد.

رضوی اعلام کرد: با عنایت به تصمیم سران قوا، صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تا سرانجام شهریورماه امسال احتیاج به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی ندارد.

این مسؤول گفت: بر اساس مصوبه این شورا در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند 98 تا 15 اردیبهشت 99 باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ 31 خردادماه امسال تمدید می گردد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بخگرددگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب سال 81 (به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض) تا سرانجام آذرماه امسال نیز از دیگر مصوبات این شورا است.

وی اعلام کرد: با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی مالی سران قوا، تاریخ لازم الاجرا شدن ارزش معاملاتی مشخص شده در اجرای مقررات ماده 64 قانون مالیات های مستقیم مصوب تیرماه سال 94 برای اجرا در سال 99 از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک، افزایش یافت.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2403

به "خبرنگاران یاری مودیان به بهداشت و درمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یاری مودیان به بهداشت و درمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید