دستور کار اجرایی طوفانی بایدن

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس جمهوری منتخب امریکا که با وجود همه کارشکنی های رقیب شکست خورده اش تا سه روز دیگر تحت شرایط امنیتی ویژه ای که از هم اکنون 50 شهر امریکا را به حالت آماده باش درآورده، در محوطه بیرونی ساختمان کنگره برای ورود به کاخ سفید سوگند یاد می نماید، در حالی دستور کار اجرایی 10 روز اول کاری اش را خاطرنشان کرد که به باور تحلیلگران، هدفی بیش از کشیدن خط بطلان بر سیاست های سلف جنجالی اش و اثبات راستا متفاوت پیش روی امریکا ندارد.

دستور کار اجرایی طوفانی بایدن

به گزارش نیویورک تایمز، ران کلین مسئول دفتر جو بایدن در کاخ سفید در جریان برنامه های مجازی پیش از مراسم تحلیف، از اولویت های رئیس جمهوری جدید امریکا پرده برداشت. گرچه بخشی از این دستور کار نمادین و بخشی اجرایی خواهد بود اما در شرایط بحران مالی و انزوایی که ترامپ بر سر امریکا آورده است، می تواند روزنه امیدی برای مردم امریکا باشد. بایدن که از روزهای نخست پیروزی اش حل بحران کرونا را اولویت دولت ها می دانست و همیشه به سوء مدیریت دونالد ترامپ انتقاد داشت، در حالی قرار است با ورود به کاخ سفید چالش 100 روزه ماسک اجباری را در همه بخش های امریکا به اجرا درآورد که با معین اعضای جدید تیم علمی دولتش درصدد است سمت ریاست اداره دانش و تکنولوژی را به عنوان پست وزارتی وارد کابینه اش کند. بایدن پس از اینکه اعلام نمود برای تصویب بسته حمایتی 1.9 میلیارد دلاری کرونا در کنگره کوشش خواهد نمود، در سخنرانی اخیرش قول داد که با واکسیناسیون 100 میلیون امریکایی در 100 روز اول کاری اش برای مبارزه با بحران شیوع کرونا گام عظیمی بردارد. از دیگر سیاست های اجرایی 10 روز اول کاری رئیس جمهور جدید امریکا علاوه بر بازگشت به معاهده آب و هوایی پاریس، معین تکلیف شهروندی میلیون ها مهاجر و افزایش زمان تعویق پرداخت اقساط وام های دانشجویی و لغو ممنوعیت ورود اتباع مسلمان به امریکا است که ترامپ با افکاری نژادپرستانه آن را به اجرا درآورده بود. اما به باور تحلیلگران دستور کار اعلام شده از سوی جو بایدن شامل اولویت های گسترده ای است که برای صاحب تازه وارد کاخ سفید آزمون سختی را در پی خواهد داشت؛ آزمونی که نه تنها توانایی مدیریتی او که قابلیت های دولت فدرال امریکا را محک خواهد زد.

چهره امنیتی امریکا در آستانه تحلیف بایدن

هراس از تکرار آشوب طرفداران تندروی دونالد ترامپ در کاخ کنگره، امریکا را چند روز مانده تا مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب در آماده باش کامل امنیتی قرار داده است. استقرار بیش از 25 هزار نظامی در واشنگتن، مسدود شدن جاده ها، تعطیلی فروشگاه های عظیم و کنترل عبور و مرور و بازرسی خودروها تنها گوشه هایی از نمایشی است که این روزها، مردم امریکا به لطف سرسختی دونالد ترامپ شاهد آن هستند. به گزارش رویترز، مقامات اف بی آی با هشدار به رؤسای پلیس 50 ایالت امریکا اعلام آماده باش کامل نموده اند و 120 زندان فدرال قرنطینه شده اند. نیروهای گارد ملی چندین ایالت که مهم ترین آنها واشنگتن، میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا هستند وارد میدان شده اند. جنوب واشنگتن و خیابان های منتهی به کاخ کنگره تخلیه شده اند و سربازان گارد ملی وظیفه گشت های پی در پی و کنترل عبور و مرور در آن را دارند. به نوشته سی بی اس نیوز، در جریان همین گشت ها در واشنگتن، پلیس کاخ کنگره پیروز به دستگیری مرد جوانی شد که با کارت شناسایی جعلی قصد ورود به منطقه را داشت و پلیس در آنالیز وسایل او، اسلحه و مقادیر زیادی مهمات پیدا کرد اما هنوز انگیزه او معین نشده است. به گزارش الجزیره، پلیس اف بی آی همچنین با فرضیه پشتیبانی خارجی آشوب کاخ کنگره آنالیز های خود را شروع نموده و در بخشی از تحقیقاتش به پرداخت 500 هزار دلار بیت کوین از یک شرکت فرانسوی به گروه های راست افراطی دست یافته است. تحقیقات در این زمینه اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11220

به "دستور کار اجرایی طوفانی بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور کار اجرایی طوفانی بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید