ربات های پزشکی ایران ساخت به نمایش درآمدند ، ستاری: فناوری این تجهیزات در جهان بی نظیر است

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بازدید از ربات های پزشکی ایران ساخت، بر توان بالای شرکت های دانش بنیان در فراوری تجهیرات پزشکی ایران ساخت تاکید نمود.

ربات های پزشکی ایران ساخت به نمایش درآمدند ، ستاری: فناوری این تجهیزات در جهان بی نظیر است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با نام خانه نوآوری و فناوری ایران، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

توسعه دانش پزشکی با شبیه سازهای ایران ساخت

سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به محصولات ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: دکتر نمکی همیشه حامی شرکت های دانش بنیان است. وزارت بهداشت در حوزه دارو و درمان نقش کلیدی ایفا می نماید و در ماه های اخیر، همکاری در زمینه توسعه آموزش پزشکی که در قالب سیمیلاتورهای آموزشی توسعه یافته بیشتر شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که استفاده از تجهیزات فناورانه ایران ساخت به توسعه دانش پزشکی منجر می گردد، ادامه داد: این کار کیفیت آموزش پزشکی را ارتقا خواهد داد و پژوهش را وارد دانشکده های پزشکی می نماید. این اتفاق نو در حوزه آموزش های پزشکی است و با نگاهی به سطح فناوری این دستگاه ها متوجه خواهیم شد که هرکدام دنیایی از کار نوآورانه است که بعضی از آن ها حتی نمونه مشابهی خارجی ندارد.

به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان، فراوری نمونه ایران ساخت این دستگاه ها اتفاق عظیمی در حوزه آموزش کشور است و این دستگاه ها با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت 50 درصدی معاونت علمی و فناوری به زودی وارد پروتکل های آموزش می شوند.

نفوذ نوآوری در آموزش و درمان

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این بازدید، گفت: مدت ها یکی از رویاهای ما این بود که در آموزش پزشکی، آموزش مجازی که کرونا تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش ها در همه علوم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نقش شرکت های دانش بنیان در تزریق نواوری به آموزش حوزه پزشکی را ارزشمند دانست و گفت: با همت و اندیشه نابی که در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بود، به کمک همدلی ها و کوشش شرکت های دانش بنیان توانستیم امروز شاهد به کارگیری ابزاری باشیم که در آموزش پزشکی به دانش آموزان، دانشجویان و رزیدنت ها و اساتید در اجرای عمل های جراحی کمک کند.

وی اضافه کرد: این نگرانی وجود داشت که در آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان شویم و در پی راه کاری برای کاهش ارتقای دانش کادر پزشکی در بیمارستان ها و انجام مباحث آموزشی، بدون ایجاد آسیب و مزاحمتی برای بیماران بودیم.

نمکی، با بیان این که تجهیزات شبیه ساز شأن و منزلت بیمار را حفظ و آموزش کادر درمان را ارتقا می دهد، ادامه داد: برای احترام به حقوق بیماران لازم است که کم ترین آسیب را در آموزش به بیماران تحمیل کنیم؛ چنین این ابزارهایی می تواند در این راستا کمک گر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستگاه های شبیه سازی جراحی های بسیار ضریف با کمترین خطای پزشکی یک دستاورد عظیم پزشکی دانست و گفت: در آینده نزدیک با شکستن تابوی سیاسی که در دنیا علیه ما ایجاد شده است، در همین دوران تحریم ایران راه صد ساله پیمود.

به گفته نمکی، واکسن به خصوص کووید 19 که در 6 پلت فرم گسترده در حال توسعه است اثبات می نماید که ایران به اسم یکی از مراکز مهم دانش پزشکی در دنیا است و می تواند در دنیا نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: مثلا در زمینه واکسن ششمین کشور مطرح دنیا هستیم که از نقطه صفر تا صد واکسن کووید 19 را فراوری کنیم. با توجه به قیمت های مناسبی که برای محصولات و تجهیزات پزشکی مشخص نموده ایم قطعا به زودی صادرات آنها شکل خواهد گرفت.

سیستم های تصویربرداری پزشکی و کمک تشخیصی، سامانه جراحی رباتیک از راه دور، دستگاه کاپیلارسکوپ، پروب تشخیص سرطان، شبیه ساز بی حسی موضعی نخاعی سینا، شبیه ساز جراحی لاپاروسکوپی سینا، شبیه ساز جراحی چشم سیمدیکس، سامانه راهبری جراحی پارسه و غیره بخشی از محصولات حوزه شبیه سازی بود که بازدید شد .

فرصتی برای معرفی دستاوردهای ایران ساخت حوزه پزشکی

این ربات ها در نمایشگاه دائمی محصولات ایران ساخت که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با نام خانه نوآوری و فناوری ایران برپاست، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15913

به "ربات های پزشکی ایران ساخت به نمایش درآمدند ، ستاری: فناوری این تجهیزات در جهان بی نظیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های پزشکی ایران ساخت به نمایش درآمدند ، ستاری: فناوری این تجهیزات در جهان بی نظیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید