خبرنگاران تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران-خبرنگاران- در جریان مذاکرات هیات ایرانی و سوری که عصر سه شنبه در وزارت علوم سوریه در دمشق برگزار گشت، دو طرف بر تقویت و توسعه همکاری های علمی میان دو کشور تأکید کردند.

خبرنگاران تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این نشست که به ریاست بسام ابراهیم وزیر علوم سوریه و حسن دانایی فر مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه و عراق برگزار گشت، چشم انداز همکاری ها در حوزه اعطای بورسیه های تحصیلی و برگزاری دوره های بازپروری، آموزش و برنامه تبادل دانشجو و استاد و نیز برگزاری کنفرانس علمی و ایجاد مراکز تحقیقاتی و پارک فناوری بررسی شد.

وزیر علوم سوریه در این دیدار به روابط علمی متمایز تهران، دمشق و برنامه های همکاری علمی، فرهنگی و پژوهشی میان دو کشور اشاره کرد.

ابراهیم گفت: مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ایران در حوزه های مختلف بویژه در زمینه پزشکی، تکنولوژی نانو و سلول های بنیادی پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

دانایی فر نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت ارتقای روابط علمی و پژوهشی میان دانشگاه های ایرانی و سوری گفت: شرایط اقتضا می کند که برای رسیدن به بهترین نتایج در پروژه های علمی تلاش ها دوچندان شود.

همچنین در دیدار هیأت ایرانی با طلال البرازیوزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، همکاری اقتصادی، تبادل تجاری و راهکارهای توسعه و تقویت آن و نیز آخرین اخبار در خصوص پروژه های اجرایی ایران در سوریه بررسی شد.

در این دیدار دو طرف در خصوص نیازهای بازار دو کشور شامل مواد غذایی و مصرفی و ضرورت ایجاد سازوکار برای تبادل کالاها و تأمین مایحتاج ملت سوریه و ایران برای مقابله با تحریم های ظالمانه و یکجانبه [آمریکا و دیگر متحدان] آن تأکید کردند.

لزوم ارتقای سطح روابط همکاری اقتصادی و تبادل تجاری تا سطح روابط سیاسی متمایز دو کشور نیز مورد تأکید قرار گرفت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5230

به "خبرنگاران تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید ایران و سوریه بر گسترش روابط اقتصادی، علمی و پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید