رکوردشکنی قیمت نفت با تمدید توافق کاهش تولید

به گزارش اکسپرس بلاگ، اعضای اوپک پلاس توافق کردند تا سطح تولید خود را برای ماه آینده میلادی حفظ کنند. در این میان البته روسیه و قزاقستان 75 هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه خواهند کرد.

رکوردشکنی قیمت نفت با تمدید توافق کاهش تولید

همانگونه که وزیر نفت ایران نیز تاکید کرده، افزایش تولید روزانه 75 هزار بشکه ای کشورهای روسیه و قزاقستان در ماه های فوریه و مارس، تأثیری در خروجی اوپک پلاس و بازار جهانی نخواهد داشت.

در مقابل وزیر انرژی عربستان از آمادگی این کشور برای کاهش داوطلبانه تولید نفت تا روزانه یک میلیون بشکه خبر داد، آنگونه که وزیر انرژی عربستان اعلام کرده، این اقدام کشورش برای حمایت از اقتصاد و ائتلاف اوپک پلاس است.

توافق بر سر حفط سطوح تولید باعث واکنش مثبت بازارها شد و قیمت نفت توانست به بالاترین سطح از 25 فوریه سال 2020 تا کنون دست پیدا کند.

بعد از این تاریخ به دلیل شکست مذاکرات مارس اوپک پلاس، شیوع کرونا و جنگ قیمتی عربستان و روسیه در بازارهای جهانی، قیمت نفت با کاهش چشمگیر همراه شد.

بهار امسال تولیدکنندگان نفت به میز مذاکرات بازگشتند و توافق تاریخی کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز را امضا کردند و این توافق که تا امروز نیز ادامه داشته، تقویت قیمت ها را ایجاد کرده است.

نفت برنت در معاملات امروز، رشدی 0.8درصدی را تجربه کرد و 54دلار و سه سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت شاخص آمریکا نیز 0.4 درصد بالا رفت و 50 دلار و 14سنت قیمت خورد.

ایران برای سال آینده صادرات 2.3 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی را در روز پیش بینی کرده است. به نظر می رسد کشورهای تولیدکننده نفت علاوه بر ملاحظاتی که در ارتباط با تقاضای نفت با توجه به ادامه شیوع کرونا دارند، نیم نگاهی نیز به احتمال بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت داشته اند.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11093

به "رکوردشکنی قیمت نفت با تمدید توافق کاهش تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی قیمت نفت با تمدید توافق کاهش تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید