زنجیره سلامت دیجیتال تکمیل می گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و سازمان غذا و دارو زنجیره سلامت دیجیتال را کامل می نمایند.

زنجیره سلامت دیجیتال تکمیل می گردد

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سریع تر و شفاف تر به بیماران با ایجاد زیرساخت های توسعه سلامت دیجیتال تسهیل می گردد و برای توسعه سلامت الکترونیک در کشور تحقق این هدف لازم است. رسیدن به آن به حضور همه بازیگران این حوزه و کوششی مضاعف احتیاج دارد. چرا که در ایران هنوز زنجیره انسانی و سازمانی این کار تکمیل نشده است.

از این رو ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا با کمک همه بازیگران حوزه سلامت و فناوری های دیجیتال در کشور، یک زنجیره کاملی از این زیست بوم ایجاد و هم افزایی ها را بیشتر کند.

قرار بر این است که این کار با همکاری ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق گردد.

توسعه سلامت الکترونیک یکی از احتیاجهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده گردد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای این کار دست کمک به سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراز نموده تا چالش های مختلف تنظیم گری، اخذ مجوزها، برطرف مسائل موجود بر سر راه فعالیت شرکت های دانش بنیان و غیره را با کمک این دستگاه مرتفع کند.

برای توسعه این حوزه کاربردی در کشور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها هم هستند. طبق آمارهای موجود در حال حاضر بیشتر از 150 استارتاپ فعال در زمینه سلامت دیجیتال در کشور فعال هستند.

ظرفیت و توان این شرکت ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میدان می آید تا مردم از منافع توسعه سلامت دیجیتال در کشور بهره مند شوند و خدمات درمانی شفاف، کامل و موثر را با سرعت بالا و دقتی بیشتر دریافت نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5814

به "زنجیره سلامت دیجیتال تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره سلامت دیجیتال تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید