سامانه ای برای جمع آوری یاری های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - سامانه مهر مدرسه که برای دریافت یاری های مردمی در راستای مدرسه سازی راه اندازی شده ، برای ورود خیرین و جمع آوری یاری های مردمی برای امر مدرسه سازی است تا هر فرد بتواند با تنها گذاشتن یک آجر به این عرصه قدم بگذارد.

سامانه ای برای جمع آوری یاری های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

تمرکز طرح آجر به آجر بر یاری های خرد مردم و به دنبال وحدت رویه و نگاه جمعی در امر مدرسه سازی و تجهیز است. لازمه اجرایی شدن این استراتژی فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن مردم و نسل های مختلف نسبت به فضای تعلیم و تربیت و مردسه سازی بوده و استفاده از ظرفیت رسانه ای و فضای مجاری را در محور خود دارد.

همچنین ایجاد شبکه ارتباطی بین خیریه ها و ذی نفعان خود در استراتژی آجر به آجر تعریف جدیدی پیدا نموده که حمایت جدی همگانی را می طلبد. طرح آجر به آجر یعنی جمع سپاری و اینکه هر ایرانی می تواند به اندازه یک آجر در امر مدرسه سازی نقش داشته باشد.

راه اندازی سامانه مردمی توسعه مدارس و معرفی آن به عنوان درگاه اصلی دریافت مشارکت، فعالیت موثر در رسانه ای اجتماعی متناسب با گروه های مختلف مخاطب، راه اندازی کمپین های مختلف با موضوع افراد مشهور، حضور گسترده و پیوسته در رسانه های مختلف همراه با برنامه ریزی محتوایی متناسب با انگیزه نسل های متفاوت، پیاده سازی طرح قلک مهربانی در مدارس برگزاری مسابقات در جشنواره ها با هدف فرهنگ سازی و دریافت مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های استانی از برنامه های استراتژی آجر به آجر است.

جلب مشارکت شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و جلب مشارکت های مسئولیت های اجتماعی مانند اصناف پزشکان، جلب حمایت سازمان های دولتی و همچنین ایرانیان خارج از کشور از دیگر برنامه های طرح آجر به آجر است.

سامانه مهر مدرسه به آدرس اینترنتی khayerin.dres.ir در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آماده شده است. این سامانه بر اساس چارچوب مشارکت هرچه بیشتر خانواده ها در امر مدرسه سازی و بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین طراحی شده است و به جلب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی منجر می گردد.

به وسیله این سامانه خیرین مدرسه ساز می توانند در پروژه های مدرسه سازی که در آن مشارکت نموده اند، پیشرفت پروژه ها را مشاهده نمایند، به اهدای زمین اقدام نموده و یا با مشاهده پروژه های در حال کار مدرسه سازی در هر پروژه ای که تمایل دارند، مشارکت نمایند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز به هنگام رونمایی از این سامانه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی بر مشارکت هر فرد در امر مدرسه سازی، حتی با یک آجر تاکید نمود و با انتشار فیلمی از آیین رونمایی سامانه مهر مدرسه، مطرح کرد: هرکس می تواند حتی با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند.

وی همچنین اضافه کرد: مهم نیست که هرکس چقدر یاری می نماید مهم این است که همه یاری نمایند.

سامانه مهر مدرسه، همانطور که از نامش پیداست سامانه مشارکت های مردمی برای توسعه فضای آموزشی است. مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در پیامی در صفحه شخصی خود نوشت که می توانید با مراجعه به سایت mehremadrese.ir برای نوسازی، توسعه و یا تجهیز مدارس آجری روی آجر قرار دهید و حامی طرح های مدرسه سازی باشید.

این سامانه به همت خیرین مدرسه ساز برای جمع آوری یاری های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی راه اندزای شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8454

به "سامانه ای برای جمع آوری یاری های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ای برای جمع آوری یاری های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید