سریع ترین روش های افزایش رشد مو

به گزارش اکسپرس بلاگ، از جمله ترفندها و سریع ترین روش های افزایش رشد مو می توان به بهره گیری از روغن زیتون، روغن کنجد، روغن سیاه دانه و ... اشاره کنید. مصرف ویتامین های ضروری مو نیز تاثیر بسزایی در افزایش سرعت رشد مو خواهند داشت.

سریع ترین روش های افزایش رشد مو

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - مو یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده چهره است که علاوه بر زیبایی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما گردد. از سریع ترین روش های افزایش رشد مو به صورت طبیعی می توان استفاده از روغن های گیاهی همچون روغن نارگیل و زیتون را پیشنهاد داد.

سریع ترین روش های افزایش رشد مو

اگر می خواهید از مو های بلند و زیبایی برخوردار باشید و برای این کار نیز عجله دارید و نیز از عوارض مواد شیمیایی نگران هستید، می توانید از روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته استفاده کنید. تعدادی از بهترین این روش ها به توضیح زیر است.

افزایش سرعت رشد مو با روغن های طبیعی

  • روغن نارگیل

به دلیل وجود ویتامین ث، ب و ای، همچنین وجود مواد معدنی و مفید مانند فسفر، آهن، سلنیوم، منیزیم و کلسیم موجب تقویت مو ها شده و رشد مو ها را سریع تر خواهد نمود.

  • روغن بادام

روغن های بادام موجود در بازار به دو دسته روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ تقسیم می شوند. هر دو نوع از این روغن ها به دلیل برخورداری از مواد عالی، برای تقویت ریشه مو برا رشد سریع مو ها بسیار مفید هستند.

  • روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر تقویت و یاری به رشد سریع مو باعث پرپشت کردن مو ها نیز خواهد شد. چرا که در آن ویتامین های مختلف و اسید های چرب امگا 3 موجود است.

  • روغن سیاه دانه

استفاده از روغن سیاه دانه برای یاری به رشد و تقویت مو ها بسیار مفید بوده همچنین این روغن از سفید شدن مو ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد.

  • روغن کنجد

روغن کنجد نیز از جمله روغن های مفید و طبیعی است که برای حفظ رنگ طبیعی مو ها و یاری به رشد سریع آن ها بسیار مؤثر است.

روغن زیتون و افزایش سرعت رشد مو

  • مقدار مناسب از روغن زیتون را در یک فنجان ریخته و سپس روغن را به یاری روشی دلخواه مانند قرار دادن آن در ماکروویو و گرم نمایید.
  • در مرحله بعد روغن گرم شده را به قسمت های ریشه و انتهای مو ها به مالید.
  • اکنون در حدود 4 دقیقه سر خود را رو به بالا و پایین حرکت دهید؛ و حدود دو ساعت منتظر بمانید که روغن زیتون به خوبی به خورد موهایتان برود.
  • در نهایت مو ها را با آب ولرم به خوبی بشویید.

روش هایی دیگر برای افزایش سرعت رشد مو

به غیر از روغن های مواد گیاهی فراوانی در طبیعت وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به رشد سریع مو در یک هفته یا یک ماه یاری نمود. در بین آن ها، بعضی اثر بخشی بیشتری را دارند که در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم:

افزایش رشد مو با قهوه

تجربیات نشان داده استفاده از قهوه برای رشد سریع مو ها مفید است برای استفاده از قهوه بهتر است در حمام وقتی که مو ها را با شامپو شستشو داده شد آن ها را از طریق قهوه ای که از قبل دم شده است آغشته نموده و به خوبی ماساژ دهید و بعد از حدود 30 الی 50 دقیقه با آب شستشو داده گردد.

افزایش رشد مو با سس مایونز

سس مایونز به دلیل وجود ویتامین های مختلف در ترکیبات آن باعث تقویت و رشد سریع مو ها خواهد شد. روش استفاده آن به این صورت است که پس از آغشته کردن مو ها با مقدار مناسبی از سس مایونز آن ها را از طریق یک پارچه یا یک نایلون بپوشانید و بعد از مدت زمانی در حدود 30 دقیقه آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

بیشتر بدانید: آیا پرپشت شدن مو با سس مایونز امکان پذیر است؟

4 نکته طلایی برای افزایش رشد مو

  • ویتامین های ضروری: استفاده از مواد خوراکی مغذی مانند انواع مغز ها در جهت رشد و تقویت موی سر مفید است. یا اینکه می توانید از مولتی ویتامین های حاوی ترکیبات روی، منیزیم، بتا کاروتن، سیلیس، اسید فولیک، گوگرد و امگا 3 استفاده نمایید.
  • کوتاه کردن موها: کوتاه کردن مو ها به صورت مرتب باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست سر شده و در نتیجه رشد سریع تر مو ها را به مرور شاهد خواهی بود.
  • داشتن خواب کافی: برای رشد سریع مو در کمتر از یک ماه استراحت کافی داشته باشید. همچنین استرس و اضطراب را از خود دور کنید.
  • کاهش استفاده از وسایل داغ کننده مو: برای جلوگیری از ضعیف شدن موها، استفاده از حرارت دهنده های مو مانند سشوار و اتوی مو را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

    شما چه روش هایی برای افزایش رشد مو سراغ دارید؟ لطفاً تجربیات خود را در این خصوص در پایین این صفحه و در قسمت ارسال نظر با ما و دیگر مخاطبان سایت خبرنگاران در میان بگذارید.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11831

به "سریع ترین روش های افزایش رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین روش های افزایش رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید