سفیر ایران اطلاع داد: ارسال محموله یاری فرانسه برای مقابله با کرونا از پاریس به تهران

به گزارش اکسپرس بلاگ، سفیر ایران از ارسال محموله یاری فرانسه برای مقابله با کرونا با پرواز ایران ایر از پاریس به تهران اطلاع داد.

سفیر ایران اطلاع داد: ارسال محموله یاری فرانسه برای مقابله با کرونا از پاریس به تهران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس دقایقی قبل خاطرنشان کرد: شامگاه امشب دوشنبه با پرواز ایران ایر از پاریس به مقصد تهران، محموله اقلام فرانسوی که با مشارکت اقتصادی سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) تهیه شده بود برای مساعدت در مقابله با اپیدمی ویروس کرونا به سمت ایران حرکت کرد.

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس همچنین امشب (دوشنبه) در اظهاراتی با اشاره به حضورش در مرکز بحران دولت فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا مطرح نمود: امروز عصر در مرکز بحران دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و بعضی دیگر از مسئولان وزارت خارجه فرانسه، گزارشی از اقدامات و کوشش های دولت ایران در مورد کنترل و مقابله با ویروس کرونا ارائه کردم.

وی با بیان اینکه این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد، مطرح نمود: مقرر شد با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال یاری های لازم در حد توان ادامه یابد.

به گزارش فارس، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن پیش از این اعلام نموده بود که اولین محموله هدایای انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقابله با ⁧‫ویروس کرونا‬⁩ امشب وارد تهران می گردد.

گفتنی است سه کشور اروپایی امروز همچنین در بیانیه ای این یاری ها را شامل تجهیزات برای تست های آزمایشگاهی و دیگر تجهیزات شامل لباس های محافظ و دستکش اعلام نموده اند.

سه کشور همچنین در این بیانیه متعهد شده اند که حدود پنج میلیون یورو به وسیله سازمان جهانی بهداشت و آژانس های تخصصی سازمان ملل برای مقابله با شیوع این ویروس در اختیار ایران قرار دهند.

از سوی دیگر سومین محموله یاری های چین نیز قرار است امشب از شانگهای راهی ایران گردد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که خوشبختانه اغلب اقلام مورد احتیاج در داخل کشور موجود است و کمبود خاصی نداریم و اضافه کرد: کشورهای دوست اعلام آمادگی کردند در این زمینه یاری نمایند. صلیب سرخ و ترکیه یاری کردند و بعضی کشورهای همسایه نیز اعلام آمادگی کردند که در حال هماهنگی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 970

به "سفیر ایران اطلاع داد: ارسال محموله یاری فرانسه برای مقابله با کرونا از پاریس به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران اطلاع داد: ارسال محموله یاری فرانسه برای مقابله با کرونا از پاریس به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید