سن ایچ در جهت سان استار قدم می زند؟
به گزارش اکسپرس بلاگ، داشتن یک راستا تبلیغاتی معین از جمله عواملی است که تاثیرگذاری برند را معین می نماید .همچنین داشتن ثبات شخصیتی برند، موجب ایجاد اعتماد در مخاطبان می گردد که باید در فرآیند تبلیغات به این نکته توجه کرد .اما این روزها بسیاری از برندها تغییر راستا داده اند و مخاطب را در این بین نادیده گرفته اند.

به طور مثال سن ایچ که تا پیش از این با شعار سن ایچ و دیگر هیچ در بازار رقابتی تبلیغ می کرد حالا سعی دارد با استفاده از بازیگران مشهور شعار خود را به سمت محتواهایی مانند تکیه و توجه به خودِ افراد، ببرد. در حالی که بیشتر، این پیغام را تداعی می نماید که برای موفقیت باید فرد مشهوری شد، تا اینکه با تکیه به توانایی خود، می توان فرد موفقی تلقی شد.
از طرفی سفیر تبلیغاتی آن با ماهیت برند، کاملاً در تضاد است. نویدمحمدزاده که به تازگی سفیر این برند شده است، در تبلیغات این برند می خواهد مخاطبان را تشویق کند تا به خود تکیه نمایند. در حالی که این رویکرد جدید، در تبلیغات سن ایچ با شیوه تبلیغاتی که این سال ها پیشه نموده است، کاملا مغایر است و این پیغام، محتوایی دارد که از فضای تبلیغاتی سن ایچ دور است.
شخصیت برند سن ایچ تصویر کلاسیکی دارد که از چارچوب های تعیین تخطی نمی نماید. تصویری که خالی از ساختارشکنی و فاصله دریافت از چارچوب های معمول است. در حالی که مخاطب با دیدن نویدمحمدزاده، او را با نقش هایی که ایفا نموده به یاد می آورد. نقش های معترض و طغیان گری که با ماهیت برند سن ایچ مغایر است.
این مغایرت تا تیزرهای تبلیغاتی ادامه دارد. چه در نوع بازی نویدمحمدزاده و چه در دیالوگ هایی که می گوید.
چرا که شعار سن ایچ سال هاست که می گوید سن ایچ و دیگر هیچ، اما حالا می بینیم که توجه به خود می خواهد در کنار این شعار جایی باز کند! همه این ها رویکرد اصلی برند را منحرف می نمایند. بنابرین مخاطب حق دارد احساس سردرگمی نماید و رشته اتصالی میان کمپین، سفیر برند و شخصیت برند پیدا نکند. این تغییر ناگهانی جهت سن ایچ با بازخورد منفی مخاطبان روبرو شده است زیرا هر تغییر بی منطق و اساسی، موجب بی ثباتی برند و بی اعتماد شدن مخاطبان می گردد.
با این تفاسیر به نظر می رسد، تنها قصد سن ایچ تقلید از رویکرد سان استار است که با اقبال خوبی روبرو شده است. در حالی که سان استار همچنان در جهت قدیمی تبلیغاتی خود قدم می زند و سال هاست که با شعار بهترین خودت باش در تبلیغات فعالیت می نماید و این بار کمپینی با عنوان شعار همیشگی خود راه اندازی نموده است که محتوایی مانند کمپین های گذشته این برند دارد.این موضوع، تعهد و ثبات این برند را نسبت به مخاطبانش نشان می دهد. زیرا مخاطبان وفادار، به دنبال رویکرد های باثبات می گردند.
منبع: setare.com