صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش اکسپرس بلاگ، 8 صادرکننده نمونه استانی و ملی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در اتاق بازرگانی شهرکرد تجلیل شدند.

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: صادرات کالا، نشان از توانمندی و مرغوبیت فراوری محصول در هر کشوری است که در این زمان، بازاریابی کالا در کشورهای هدف کار بسیار سختی است.

سجاد رستمی، فراوریکنندگان و صادرکنندگان در دوران تحریم شدید مالی دشمنان را سربازان خط مقدم کشور در مقابله با جنگ مالی دشمن عنوان نمود و اضافه کرد: صادرات کالای فراوریی، به عنوان نیروی محرکه مهمی برای جایگزینی صادرات نفتی است.

به گفته وی، وجود مسائل بانکی در جابه جایی ارز، ایجاد محدودیت حمل و نقل بین المللی و تعرفه های سنگین گمرکی از سوی کشورهای وارد کننده، از جمله مسائل پیشرو برای صادرکنندگان کشور است.

او از صادرات افزون بر 32 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور در امسال اطلاع داد و گفت: بخش عمده صادرات استان شامل مواد خوراکی شیلات و آبزیان، لوازم خانگی، ورق خودرو و فرش موکت است، که به کشورهای عراق، ترکیه و رومانی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محصول سیمان، مغز بادام مامایی و ادوات کشاورزی فراوری شده در این استان، به بعضی کشورهای قاره آفریقا و حوزه خلیج فارس را از دیگر محصولات صادراتی استان در امسال ذکر کرد.

رستمی، از آماده بهره برداری شدن مجتمع پتروشیمی لردگان و فاز دوم مجتمع فولاد سفیددشت استان تا اوایل سال آینده اطلاع داد و تاکید نمود: فراوری انبوه و صادرات محصولات این دو مجتمع در استان، تحولی بزرگ در بخش صادرات استان ایجاد خواهد شد.

در این آیین بعضی از فراوریکنندگان، نبود ثبات قوانین گمرکی، وجود قوانین مالیاتی، توجه نشدن به برندهای واحدهای فراوریی و نداشتن دانش لازم از سوی فراوری کنندگان را از جمله مسائل فراروی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری اعلام کردند.

یک هزار و 270 واحد فراوریی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 107

به "صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید