طبع زردآلو گرم است یا سرد؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرقی نمی کند که این میوه را تازه و سالم میل کنید یا اینکه با آنلواشک های شیرین یا کمپوت بسازید. زردآلو آنقدر خاصیت و ماده مغذی را در خود جاداده که حتی اگر به معده تان وارد نشود و روی پوستتان قرار بگیرد هم شما را ازفوایدش بی نصیب نمی گذارد. اگر می خواهید با یک تیر ده ها نشان بزنید و با خوردنیک میوه نه تنها احتمال ابتلا به سرطان را پایین بیاورید، بلکه روده و قلب وپوستتان را هم سالم نگه دارید، مصرف زردآلو را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامهاین مطلب، خواص بی نظیر این میوه را با شما درمیان می گذاریم و به این سوال همیشگیکه طبع زردآلو گرم است یا سرد پاسخ می دهیم.

طبع زردآلو گرم است یا سرد؟

طبع زردآلو با طبع شما سازگار است؟

زردآلو یک میوه آبرسان است و عطش را کم می نماید. گذشته ازاین طبع سرد و تر این میوه هم به کم شدن عطش بعد از مصرف آن یاری می نماید. با اینوجود متخصصان طب سنتی معتقدند اگر طبع بدنتان گرم و خشک باشد این میوه با بدنتانسازگارتر خواهد بود و درصورتی که طبعتان سرد و تر است، بهتر است زردآلو را همراهبا گرمی جات مصرف کنید.

چرا ماسک زردآلو پوست را شفاف می نماید؟

چه زردآلو را به عنوان یک میوه خوش طعم و عطر میل کنید و چه با عصاره آن برای پوستتان ماسک بسازید، با یاری این میوه می توانید به زیبایی و سلامت پوستتان یاری کنید. زردآلو تنها میوه ای نیست که به حفظ سلامت پوست یاری می نماید اما بد نیست بدانید که این میوه سرشار از ویتامین A است و مصرف آن نه تنها به تقویت بینایی تان یاری می نماید بلکه از پوست شما هم در برابر پیری و آسیب دیدگی محافظت می نماید.

زرد آلو چاق کننده است؟

نگران نباشید! برخلاف میوه های پرکالری که پیش از این به شما معرفی نموده بودیم، با خوردن زردآلو قرار نیست چاق شوید. گرچه هر 100 گرم از این میوه 48 کالری دارد، اما به علت خاصیت ملین و سم زدایش، مصرف زردآلو باعث چاق شدن شما نمی گردد. این میوه تابستانی 1.40 گرم پروتئین را در هر 100 گرم از خود جا داده و اندازه چربی آن هم بسیار ناچیز است. در همین اندازه زردآلو بیش از 11 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر و 9.2 گرم قند وجود دارد. پس اگر دیابت دارید، بخاطر قند و کربوهیدرات فراوانش، این میوه را با احتیاط بیشتری به رژیم غذایی تان وارد کنید.

چطور این میوه به درمان یبوست یاری می نماید؟

این میوه آب دار با فیبر فراوانی که دارد، به پاکسازی روده ها یاری نموده و شما را از یبوست نجات می دهد. برای بهره بردن از این خاصیت زردآلو، می توانید خود میوه را میل کنید یا اینکه برگه های زردآلو را چند ساعت در آب بخیسانید و بعد از نرم شدن میل کنید. یادتان نرود آبی که برگه ها در آن خیس خورده اند را هم باید بنوشید.

با مصرف زرد آلو می توان قلبی سالم داشت؟

سازگار بودن طبع زردآلو با طبع شما تنها علت مصرف این میوه نخواهد بود. برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خونتان هم می توانید روی زردآلو حساب کنید. پتاسیم موجود در این میوه،به سلامت عضلات قلب یاری می نماید و بعضی از متخصصان، مصرف یک مشت برگه زردآلو در روز را راهی برای حفظ سلامت قلب می دانند.

این میوه کم خونی را هم درمان می نماید؟

ویتامین C فراوان موجود در زردآلو به جذب بهتر آهن در بدنتان یاری می نماید. اگر کم خونی شما ناشی از فقر آهن باشد، می توانید با مصرف زردآلو به بهبود حالتان یاری کنید. اصلا شاید بهتر باشد که قرص آهنتان را با یک لیوان اسموتی زردآلو میل کنید تا بدنتان آن را بهتر جذب کند.

می توان با این میوه بدن را پاکسازی کرد؟

با مصرف این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، می توانید سموم را از بدنتان خارج نموده و با رادیکال های آزادی که سلامت شما را نشانه گرفته اند هم مبارزه کنید. زردآلو گذشته از آنتی اکسیدان های فراوانش، همانطور که پیش تر گفته شد فعالیت روده ها را هم تنظیم می نماید و به دفع مواد زاید به وسیله روده یاری می نماید. حالا که از خاصیت سم زدای زردآلو باخبر شده اید، بد نیست گاهی با این میوه نوشیدنی دیتاکس بسازید و با یاریش گرمای تابستان را برای خودتان قابل تحمل تر کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24853

به "طبع زردآلو گرم است یا سرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبع زردآلو گرم است یا سرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید