طرز تهیه فرنی با نشاسته

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرنی یک دسر ساده و مقوی است که با آرد برنج، آرد گندم و یا نشاسته تهیه و با شیره انگور سرو میشود. با طرز تهیه فرنی با نشاسته آشنا شوید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته

نوعی غذای مقوی مخصوص مردمان جنوب آسیاست. این غذا به طور معمول با استفاده از آرد برنج، برنج جوشیده یا گندم خردشده با شیر و شکر، هل، کشمش، زعفران، انواع آجیل ها، بادام زمینی یا پسته تهیه می گردد. فرنی هم به عنوان یک وعده غذایی کامل برای نوزادان یا افرادی که گلودرد دارند مصرف می گردد و هم به عنوان دسر سرو می گردد.

گاهی به فرنی شکر اضافه نمی گردد و در عوض با شیره انگور، شیره خرما و یا عسل میل می گردد. علاوه بر موارد گفته شده، فرنی با نشاسته نیز تهیه می گردد که بسیار لطیف و خوش طعم نیز می باشد. قبلا طرز تهیه فرنی با آرد برنج را به شما آموزش داده ایم، این بار اما طرز تهیه فرنی با نشاسته را آموزش خواهیم داد که به همان خوشمزگی و سادگی است.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

نشاسته1 پیمانه
شکر1.5 پیمانه
گلابنصف پیمانه
شیر4 پیمانه
آب سرد1 پیمانه
خلال پسته یا بادامدل خواه

طرز تهیه فرنی با نشاسته

  1. برای تهیه فرنی با نشاسته ابتدا نشاسته را با یک پیمانه آب مخلوط و حل کنید.
  2. نشاسته حل شده را با دو پیمانه از شیر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی با قاشق چوبی آن را هم بزنید تا نشاسته گلوله نگردد.
  3. بقیه شیر را به تدریج با نشاسته مخلوط کنید و مرتب هم بزنید.
  4. سپس شکر و گلاب را به آن بیفزایید و هم بزنید.
  5. وقتی فرنی به غلظت رسید، با کفگیر روی آن خطی بکشید؛ اگر جای کفگیر باقی ماند، فرنی به غلظت مناسب رسیده و آماده است.
فرنی که به این سبک تهیه می گردد را هم به صورت سرد و هم داغ می توان میل کرد. امیدواریم این دسر ساده و خوشمزه را تهیه نموده و از خوردن ان لذت ببرید.

چند نکته درباره تهیه فرنی

  • برای داشتن یک فرنی خوشمزه و معطر می توانید از مقداری وانیل یا هل کوبیده نیز در تهیه این دسر بهره ببرید.
  • فرنی با نشاسته به رنگ سفید است اما شما می توانید قبل از به غلظت رسیدن، مقداری زعفران دم نموده نیز به مواد اضافه کنید تا فرنی زرد رنگ و زیبایی داشته باشید.
  • در صورت تمایل می توانید به اندازه 2 ق غذاخوری خامه نیز به فرنی اضافه کنید. در این صورت پس از به غلظت رسیدن فرنی، خامه را اضافه نموده و حرارت را خاموش کنید. دقت کنید که بعد از اضافه کردن خامه، فرنی دیگر نباید بجوشد در غیر این صورت خامه می برد و فرنی شما خراب می گردد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 8154

به "طرز تهیه فرنی با نشاسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فرنی با نشاسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید