طرز تهیه 10 ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلف

به گزارش اکسپرس بلاگ، اگر به دنبال این هستید که پوست تان را با یک روش سریع و طبیعی مرطوب، تغذیه و ترمیم کنید، ماسک صورت آووکادو بهترین گزینه برای شما است. آووکادو فواید زیادی برای پوست و مو دارد و به همین دلیل است که معمولا از آن در محصولات خانگی مراقبت از پوست و مو استفاده می گردد. این میوه مفید بافت غلیظ، چرب و خمیر مانندی دارد که این ویژگی آن را تبدیل به یک ماده پایه مناسب برای ماسک های پوست و مو می نماید.

طرز تهیه 10 ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلف

ماسک صورت خانگی آووکادو پوست شما را نرم، صاف و بدون چروک، سفت و قابل ارتجاع و جوان نموده و عیب ها و ایرادات آن را رفع می نماید و پوستی بی عیب و نقص به شما هدیه می دهد. در ادامه به فواید شگفت انگیز ماسک های خانگی با آووکادو می پردازیم که شما را متقاعد می نمایند تا جایی که می توانید از این ماسک ها بهره ببرید.

  • 10 مدل و رنگ لاک ناخن جدید مد پاییز 2020

خواص ماسک صورت آووکادو

  1. آووکادو سرشار از چربی های سالم است. چربی آووکادو پوست را نرم و مرطوب نموده و باعث رفع شدن خشکی تکه ای پوست می گردد.
  2. می تواند به تسکین تحریکات ناشی از خشکی پوست یاری کند.
  3. این میوه فراوری کلاژن و الاستین را تحریک نموده و به پیشگیری از چین و چروک و خطوط ظریف یاری می نماید.
  4. آووکادو حاوی ویتامین های C و E است که هر دو برای حفظ جوانی پوست اهمیت دارند. این ویتامین ها از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت نموده و از نشانه های پیری زودرس جلوگیری می نمایند.
  5. مغز (گوشت) آووکادوی له شده به ترمیم و احیای پوست شما بعد از مواجهه با خورشید یاری می نماید.
  6. آووکادو خواص بهبود دهنده دارد و رشد سلول های پوستی جدید را تحریک می نماید که این امر به احیای پوست ترک خورده و بهبود سریع تر آن یاری می نماید.
  7. شما می توانید از آووکادو برای درمان آکنه و عیوب پوستی خود بهره ببرید.
  8. برای تمام انواع پوست مناسب است.
  9. .ماسک صورت خانگی آووکادو پوست تیره و خسته را فورا درخشان می نماید. آووکادو رطوبت، مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلفی را به پوست می رساند. ماسک آووکادو پوست شما را سفت و بدون چروک نموده و آن را نرم، صاف و درخشان می نماید.

طرز تهیه 10 ماسک صورت خانگی با آووکادو

در ادامه به طرز تهیه 10 ماسک صورت با آووکادو می پردازیم . با توجه به نوع پوست تان می توانید از این ماسک ها بهره ببرید.

1. ماسک صورت آووکادو برای پوست های تیره و کدر

با این ماسک صورت تقویت نماینده می توانید به راحتی و به سرعت پوست خود را درخشان کنید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست را لایه برداری نموده و ناخالصی ها و سلول های پوستی مرده را رفع می نماید. عسل هم رطوبت را جذب پوست می نماید و اثرات ضدباکتریایی دارد.

مواد لازم

  • گوشت آووکادوی رسیده: دو قاشق چای خوری
  • ماست: یک قاشق چای خوری
  • عسل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

آووکادو را آنقدر له کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا نرم شوند. ماسک را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس آن را با یک دستمال یا حوله تمیز پاک کنید و به جامانده آن را با آب بشویید و بلافاصله به پوست تان مرطوب نماینده بزنید تا رطوبت در پوست حبس گردد.

2. ماسک خانگی آووکادو برای پوست های حساس

بلغور جو دوسر یکی از بهترین ترکیبات برای پوست های حساس است. شما می توانید از بمب حمام بلغور جو دوسر بهره ببرید و کل بدن تان را درمان کنید یا با بلغور جو دوسر فقط برای صورت تان ماسک درست کنید. برای تهیه محصولات خانگی مراقبت از پوست، به غیر از بلغور جو دوسر می توانید از آرد جو دوسر یا جوی له شده هم بهره ببرید.

مواد لازم

  • گوشت آووکادوی رسیده: دو قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دوسر: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • شیر گرم: یک تا دو قاشق چای خوری

طرز تهیه

یک تکه آووکادو را له کنید تا کاملا نرم گردد و دیگر هیچ تکه بزرگی باقی نماند. به اندازه کافی جو دوسر و شیر به آن اضافه کنید تا به غلظتی که دوست دارید برسد. سپس مواد را مخلوط کنید. ماسک را روی پوست نم دار خود بمالید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 روی پوست تان بماند. سپس صورت تان را به خوبی با آب بشویید و مرطوب نماینده بزنید.

3. ماسک صورت آووکادو برای پوست های مستعد آکنه

حتی پوست های مستعد آکنه هم به مقداری رطوبت احتیاج دارند و این ماسک خانگی، یک روش عالی برای تغذیه رسانی و پاکسازی همزمان پوست است. کائولن یا خاک رس سفید، پوست را پاکسازی و سم زدایی نموده و چربی اضافی آن را می گیرد. آووکادو هم رطوبت از دست رفته پوست را دوباره بر می گرداند و پوست تحریک شده را تسکین می بخشد.

مواد لازم

  • آووکادوی له شده: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • خاک رس سفید (کائولن): یک قاشق چای خوری
  • آب لیموی تازه: چند قطره

طرز تهیه

خمیر آووکادو را با خاک رس سفید مخلوط نموده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و تر کیب را هم بزنید. زمانی که ترکیب یکدست شد، آن را به طور مساوی روی صورت تمیز خود بگذارید. اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت تان را بشویید و نرم نماینده بزنید.

4. ماسک صورت ضدپیری با آووکادو

اگر پوست تان پیر شده و به تقویت و آب رسانی احتیاج دارد، این ماسک یک گزینه عالی برای شماست. آووکادو پوست شما را مرطوب نموده و فراوری کلاژن و الاستین را تحریک می نماید. زردآلو هم پوست را لایه برداری و مستحکم نموده و باعث می گردد پوست سفت و قابل ارتجاع به نظر آید.

  • 15 روش برای بیشتر کردن ماندگاری بوی عطر و ادکلن

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: یک چهارم یک عدد
  • زردآلوی رسیده: نصف یک عدد
  • آب لیموی تازه: چند قطره

طرز تهیه

آووکادو، زردآلو و آب لیمو را در یک کاسه بریزید و آن ها را به خوبی له کنید. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، آن را روی صورت تان بگذارید. تا جایی که می توانید آن را به صورت مساوی روی صورت قرار دهید. بهترین زمان برای استفاده از این ماسک، بعد از اسکراب ملایم پوست است. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با یک پاک نماینده ملایم بشویید و به پوست تان مرطوب نماینده یا یک روغن طبیعی بزنید.

5. ماسک صورت خانگی آووکادو برای درخشان کردن پوست

هر بار که می خواهید به پوست تان نیروی دوباره ببخشید و آن را درخشان کنید، از این ماسک صورت احیا نماینده بهره ببرید. موز حاوی ویتامین های C و E ، پتاسیم و آب زیاد است که همگی برای داشتن پوستی سالم و درخشان اهمیت دارند. چای ماچا خواص سم زدایی و ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که پوست شما را جوان و درخشان می نمایند.

مواد لازم

  • آووکادو: یک تکه کوچک
  • موز: یک تکه کوچک
  • پودر چای سبز ماچا: تقریبا یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

موز و آووکادو را تا زمانی که هیچ تکه بزرگی باقی نماند له کنید. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، پودر ماچا را به آن اضافه کنید. برای اینکه به غلظت دلخواه تان برسید، می توانید پودر ماچای بیشتری اضافه کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند، سپس آن را بشویید. از این ماسک هفته ای یک بار بهره ببرید.

6. ماسک صورت آووکادو برای رفع کردن ناخالصی های پوست

این ماسک برای مواقعی که می خواهید پوست تان را بدون اینکه خشک گردد پاکسازی و احیای کنید، یک گزینه عالی است. آب پرتقال و عسل هر دو صورت شما را پاکسازی نموده و کثیفی و ناخالصی ها را از پوست شما رفع می نمایند . آووکادو هم پوست را بازسازی و احیا می نماید. این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند و آن را جوان و درخشان نگه می دارند.

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: یک تکه
  • عسل: یک قاشق چای خوری
  • آب پرتقال: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

تمام کاری که برای تهیه این ماسک باید انجام دهید این است که همه مواد اولیه را به خوبی با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست تمیز بگذارید. سپس صورت تان را با یک پاک نماینده ملایم بشویید و بلافاصله کرم صورت بزنید. می توانید از این ماسک یک یا دو بار در هفته بهره ببرید.

  • انواع پوست و مراقبت هایی که لازم دارند!

7. ماسک صورت لایه بردار با آووکادو

این ماسک خانگی به رفع کردن لایه های پوستی مرده و هر نوع ناپاکی از سطح پوست یاری می نماید. از این طریق، پوست تمام مواد مغذی که این ماسک فراهم می نماید را بهتر جذب می نماید. علاوه بر این، قهوه با افزایش گردش خون مویرگی (میکروسرکیولیشن)، از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت نموده و از نشانه های پیری زودرس پیشگیری می نماید.

مواد لازم

آووکادوی له شده: یک قاشق غذاخوری

پودر قهوه: یک قاشق چای خوری

روغن طبیعی دلخواه: چند قطره

طرز تهیه

تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. ابتدا صورت تان را بشویید. سپس یک لایه نازک از ماسک را روی صورت بگذارید. پوست تان را به مدت 5 دقیقه با حرکات دایره ای به سمت بالا ماساژ دهید. سپس یک لایه نازک تر از ماسک را روی لایه اول بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر بماند. سپس صورت تان را به خوبی بشویید و از یک مرطوب نماینده متناسب با نوع پوست تان بهره ببرید.

8. ماسک صورت خانگی آووکادو برای مرطوب شدن پوست

آناناس بیشتر به دلیل داشتن خواص ضد پیری مورد توجه قرار می گیرد که این خواص به حفظ سلامت، جوانی و رفع شدن چین و چروک یاری می نمایند. آناناس همچنین می تواند در مبارزه با آکنه و به دست آوردن پوستی درخشان و مرطوب مفید باشد. روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن های طبیعی برای مراقبت از پوست است. این روغن به آسانی جذب پوست شده، پوست را مرطوب و تغذیه می نماید و آن را صاف، نرم و جوان نگه می دارد.

مواد لازم

  • آواکادوی له شده یک قاشق غذاخوری
  • پوره آناناس یک قاشق غذاخوری
  • روغن جوجوبا دو قاشق چای خوری

طرز تهیه

در یک کاسه کوچک تمام ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید. ماسک را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس ماسک را بشویید و یک مرطوب نماینده بزنید. از این ماسک یک بار در هفته بهره ببرید.

9. ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلط (ترکیبی)

منظور از پوست مختلط یا ترکیبی پوستی است که بخشی از آن خشک و بخش دیگر آن چرب است. مراقبت از پوست ترکیبی سخت است. اگر پوست شما مختلط باشد، پوست قسمت های مختلف صورت تان با هم متفاوت است و معمولا محصولی که برای بینی تان مناسب است، برای گونه های شما مناسب نیست. این ماسک تفاوت پوست در قسمت های مختلف صورت را کمی متعادل می نماید و بدون چرب کردن پوست، آن را تغذیه می نماید. اگر دچار جوش سر سیاه و منافذ باز هستید، از روغن مایع به جای روغن نارگیل بهره ببرید.

مواد لازم

  • آووکادو: دو قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل: یک قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

آووکادو را به خوبی له کنید. روغن نارگیل را ذوب کنید و آن را به خمیر آووکادو اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید. سپس ژل آلوئه ورا را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. صورت تان را بشویید و ماسک را بلافاصله روی صورت بگذارید. اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید.

10. ماسک صورت خانگی آووکادو برای پوست خشک

پوست معمولی دارای یک سد دفاعی است که رطوبت را در پوست حفظ نموده و از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید. اگر پوست خشکی دارید، احتمالا سد دفاعی پوست تان آسیب دیده یا ناکافی است. این ماسک نه تنها رطوبتی که پوست احتیاج دارد را تامین می نماید، بلکه لایه محافظ پوست را احیا نموده و از خشک شدن آن در آینده جلوگیری می نماید.

مواد لازم

  • آووکادو: یک تکه
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای خوری
  • شیر: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا خمیر آووکادو را با پودر کاکائو ترکیب کنید. شیر را به اندازه ای اضافه کنید که غلظت ماسک مناسب گردد. (نه خیلی غلیظ و نه خیلی آبکی باشد.) هر زمان که احساس کردید پوست تان به رطوبت و تغذیه رسانی احتیاج دارد، از این ماسک بهره ببرید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صور ت تان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. در حالی که پوست تان هنوز کمی نم دار است، مرطوب نماینده بزنید تا رطوبت در پوست حبس گردد.

نکته پایانی

در این مقاله 10 ماسک صورت خانگی با آووکادو به شما آموزش دادیم. شما می توانید با توجه به نوع پوست تان از این ماسک ها بهره ببرید. این ماسک ها به حفظ سلامت و رطوبت پوست شما یاری می نمایند. از این ماسک ها بهره ببرید و به پوست تان جان دوباره ای ببخشید .

منبع: Be spotted

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجی استایل
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9962

به "طرز تهیه 10 ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 10 ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید