ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می گردد و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است .

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران ردساری، عزیزاله شهیدی فر در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی استان برگزار گردید با بیان اینکه ظرفیت های استان با دو نگاه فراوری و موقعیت جغرافیایی برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بیشتر فراوریات بخش کشاورزی مازندران صادرات محور است و با هشت میلیون تن فراوری محصول کشاورزی در استان، 10 درصد ارزش مالی فراوریات این بخش در کشور را اختیار داریم.

وی ادامه داد: فراوریات خوبی که در مرکبات، کیوی، صنعت طیور، آبزی پروری و گل و گیاه داریم سبب شده مازاد احتیاج را به سایر کشورها صادر کنیم که مشابه این شرایط در هیچ جای کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه نمود: در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهداری محصولات کشاورزی و مکانیزاسیون و سیستم های سردخانه و سورتینگ و پایانه صادراتی از برترین شرایط برخوردار هستیم که نمونه آن را می توان در پایانه صادراتی برنج آمل و روماک گستر جویبار مشاهده کرد.

شهیدی فر ادامه داد: یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می گردد و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است.

وی اضافه نمود: 400 هزارتن مرکبات و کیوی از کشور صادر شد که در این بین سهم صادرات محصولات کشاورزی مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 90 درصد مرکبات و 60 درصد کیوی صادر شده از کشور از فراوریات مازندران بوده است، گفت: سهم صادراتی محصولات مازندران که به نام مازندران و از مبدأ این استان ثبت گردد جایش خالی است و باید سهم صادراتی را افزایش دهیم و سهم بری مازندران از صادرات افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20156

به "ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید