مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی خبرنگاران

به گزارش اکسپرس بلاگ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشوق هایی را برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی در نظر گرفتند.

مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانسجو، نمایندگان درجلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز لایحه بودجه سال 1400، با پیشنهاد یکی از نمایندگان برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط موافقت کردند.

این پیشنهاد بر اساس بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 مطرح شده که در سال 1400 تنفیذ می گردد و وجوه حاصل از آن به منابع این جز اضافه می گردد.

در این بند آمده است؛ حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک های صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی های غیرنقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانک های فوق الذکر موظفند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یک باره (دفعتاً واحده) تسویه گردد، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای برطرف ممنوع الخروجی ذی نفعان هر یک از طرف های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام نمایند.

منابع حاصل شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره 310602 با عنوان منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره شده) واریز می گردد.

در ادامه جلسه نمایندگان با الحاق یک بند به تبصره 18 موافقت کردند که مطابق با آن، جهت به روز رسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه های فنی و حرفه ای و سازمان فنی و حرفه ای و هنرستان های آموزش و پرورش 5 درصد از منابع این تبصره اختصاص می یابد چرا که در فراوری اشتغال نقش محوری دارند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13082

به "مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق مجلس برای پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید