مضرات قهوه سبز چیست؟ ، اگر اختلال اضطراب دارید این قهوه را نخورید

به گزارش اکسپرس بلاگ، قهوه سبز حاوی کافئین، مشابه قهوه معمولی است. بنابراین، قهوه سبز نیز می تواند عوارض جانبی ناشی از کافئین را مشابه قهوه معمولی ایجاد کند. در ادامه با مضرات قهوه سبز آشنا می شوید.

مضرات قهوه سبز چیست؟ ، اگر اختلال اضطراب دارید این قهوه را نخورید

به گزارش خبرنگاران، قهوه سبز نیز حاوی کافئین، مشابه قهوه معمولی است. بنابراین، قهوه سبز نیز می تواند عوارض جانبی ناشی از کافئین را مشابه قهوه معمولی ایجاد کند. کافئین می تواند بی خوابی، برافروختگی و خارش، ناراحتی های معده، تهوع و استفراغ، افزایش تپش قلب و میزان تنفس بالا و سایر عوارض جانبی ایجاد کند. مصرف مقادیر زیاد قهوه نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، تحریک، زنگ زدن در گوش و ضربان قلب نامنظم گردد.

اختلال اضطراب

کافئین موجود در قهوه سبز باعث بدتر شدن اضطراب می گردد.

اختلالات خونریزی

نگرانی هایی وجود دارد که کافئین موجود در قهوه سبز باعث بدتر شدن اختلالات خونریزی می گردد.

عوارض قهوه سبز برای دیابت

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در این قهوه ممکن است روش فرآیند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت تغییر دهد. گزارش شده است که کافئین همانطور که باعث کاهش قند خون می گردد، باعث افزایش قند خون نیز می گردد. اگر دچار دیابت هستید و قند خون خود را با دقت آنالیز می کنید، از کافئین با احتیاط بهره ببرید.

اسهال

قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین در قهوه، به خصوص در مقادیر زیاد، می تواند اسهال را بدتر کند.

افزایش فشار چشم

مصرف کافئین که در قهوه سبز قرار گرفته است می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد. افزایش ظرف 30 دقیقه آغاز می گردد و حداقل 90 دقیقه طول می کشد.

فشار خون بالا

مصرف کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. با این حال، این اثر ممکن است در افرادی که به طور منظم کافئین را از قهوه یا سایر منابع می گیرند، کمتر باشد.

کلسترول بالا

بعضی از اجزای قهوه فیلتر نشده نشان داده شده است که سطح کلسترول را افزایش می دهد. این اجزاء را می توان در این قهوه نیز به خوبی پیدا کرد. با این حال، معین نیست که آیا این قهوه نیز باعث افزایش سطح کلسترول می گردد یا خیر.

سندرم روده تحریک پذیر

این قهوه حاوی کافئین است. کافئین در قهوه، به ویژه در مقادیر زیاد، می تواند اسهال را بدتر و در نتیجه علائم IBS را نیز تشدید کند.

پوکی استخوان

کافئین این قهوه و دیگر منابع، می تواند میزان کلسیم را که به وسیله ادرار دفع می گردد، افزایش دهد. این عمل می تواند باعث ضعف استخوان ها گردد. اگر پوکی استخوان دارید، مصرف کافئین را به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود کنید (در حدود 2-3 فنجان قهوه منظم). مصرف مکمل های کلسیم ممکن است یاری کند تا کلسیم از دست رفته را جبران کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 25061

به "مضرات قهوه سبز چیست؟ ، اگر اختلال اضطراب دارید این قهوه را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات قهوه سبز چیست؟ ، اگر اختلال اضطراب دارید این قهوه را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید