معرفی نسل تازه لکسوس NX مدل 2022

به گزارش اکسپرس بلاگ، پرفروش ترین محصول لکسوس در بازار جهانی، با تغییراتی گسترده برای مدل 2022 عرضه می گردد. نسل نو NX برای اولین بار به همراه پیشرانه پلاگین هیبرید نیز فراوری خواهد شد. نسل نو لکسوس NX در مدل 2022 و با بعضی تغییرات اساسی رونمایی شده است تا فراوری موفقیت آمیز محصولات این شرکت ادامه داشته باشد. فراوری نسل نو لکسوس NX از سه ماهه سوم 2021 شروع خواهد شد. انتظار می­ رود شرکت سازنده در زمان نزدیک به عرضه، قیمت این محصول را اعلام کند.

معرفی نسل تازه لکسوس NX مدل 2022

لکسوس با معرفی نسل نوی از شاسی بلند پرفروش خود، NX، برنامه اش برای عرضه خودروهای الکتریکی را شروع کرد. طبق برنامه نو، 20 مدل نو در 5 سال آینده عرضه خواهد شد که نیمی از آنها موتور الکتریکی دارند. NX اولین مدل از این مجموعه نو است.

نسل نو لکسوس NX به فاصله 7 سال از رونمایی نسل اول معرفی شده است. این محصول در نمای رو به رو، شباهت زیادی به کراس اوور کوچک لکسوس UX دارد و همراه جلوپنجره بزرگ با حفره های بزرگ در طرفین سپر، تهاجمی تر به نظر می رسد. خطوط تیز و برجسته همچنان موردتأکید طراحان NX است و طرح صاعقه داخل کاسه چراغ برای روشنایی روز حفظ شده است.

در نمای پشت، اقدامی نو صورت گرفته است. اکنون NX هم مشابه پورشه ماکان یا دیگر کراس اوورهای روز جهان چراغ های پیوسته دارد. طرح عقب NX شباهت چندانی با نسل قبل ندارد؛ ضمن اینکه ادوات پلاستیک سیاه رنگ در پایین سپر هم ارزش مالی خودرو را به کراس اوورهای مقرون به صرفه قیمت نزدیک نموده است.

بیشتر بخوانید: معرفی نسل نو تویوتا لندکروزر 2022 با سری J300

نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نمای پشت نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نمای پشت نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نسل نو لکسوس NX مدل 2022

قبلی 1 از 5 بعدی

کارخانه ژاپنی برای اولین بار این ماشین را به موتور هیبرید ـ الکتریکی مجهز نموده است که می تواند مسافت 58 کیلومتر را تنها با نیروی باتری حرکت کند. بخش های فنی دیگر ماشین از تویوتا RAV4 گرفته شده است. لکسوس بعلاوه NX را به فناوری های تازه ای مجهز نموده که قرار است به مرور در مدل های دیگر کارخانه هم استفاده گردد.

یکی از مهم ترین تغییرات فضای کابین تعویض سیستم اطلاعات تفریح با نمایشگر و رابط کاربری نو است و از سوی سازنده با نام Lexus Interface معرفی شده است. ابعاد نمایشگر استاندارد 9.8 اینچ است که با پرداخت مبلغ بیشتر به 14 اینچ افزایش پیدا می­ کند. با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، دکمه­ های فیزیکی مربوط به کنترل سیستم تهویه یا سیستم صوتی همچنان وجود دارد. نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر و گرمکن صندلی­ های ردیف جلو به صورت استاندارد نصب شده است؛ درحالی که نمایشگر 10 اینچی هداپ دیسپلی و گرمکن صندلی­ های عقب به صورت آپشن قابل دریافت است.

نسل نو لکسوس NX با 4 پیشرانه عرضه خواهد شد. نسخه اصلی این خودرو یعنی لکسوس NX 250 از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر استفاده می نماید. گیربکس نصب شده بر روی این خودرو 8 سرعته اتوماتیک است و مشتریان می توانند این خودرو را در 2 نسخه تک دیفرانسیل و 2 دیفرانسیل سفارش دهند.

نسخه بالاتر یعنی لکسوس NX 350 از موتور 2.4 لیتری توربوشارژر با 275 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. برای علاقه مندان به خودروهای هیبریدی، لکسوس NX 350h با پیشرانه هیبریدی مرکب از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور برقی در دسترس خواهد بود که 239 اسب بخار قدرت ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: مشخصات رسمی خودرو فیدلیتی شرکت بهمن موتور اعلام شد

نمای داخلی نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نمای داخلی نسل نو لکسوس NX مدل 2022

نمای داخلی نسل نو لکسوس NX مدل 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

در نهایت بالاترین تیپ این خودرو لکسوس NX 450h+ است که نسخه پلاگین هیبریدی آن محسوب می گردد که هنوز مشخصات فنی آن ارائه نشده است. شتاب نسل نو لکسوس NX مدل 2022 بسته به تیپ انتخاب شده، رقمی بین 8.8 الی 6 ثانیه خواهد بود.

پکیج ایمنی شماره 3 پلاس لکسوس، وظیفه حفظ امنیت خودرو و سرنشینان آن را بر عهده دارد. این سیستم شامل یاری به جلوگیری از برخورد اضطراری است که هنگام وقوع تصادف، می تواند با کنترل فرمان و ترمز به صورت ملایم از برخورد جلوگیری کند. ترمز اضطراری اتوماتیک و کروز کنترل راداری از دیگر تجهیزات این بسته ایمنی است.

پکیج هندلینگ F Sport برای مدل های NX350 و NX450h+ قابل سفارش است و سیستم تعلیق تطبیق ­پذیر، رینگ های 20 اینچی مشکی براق، طرح اسپرت سپرهای جلو و عقب، قطعات هم رنگ بدنه، طرح اسپرت صندلی­ ها و فرمان، ترکیب رنگ مشکی و قرمز Circuit NuLuxe و تریم قطعات آلومینیوم گرافیت را شامل می ­گردد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23881

به "معرفی نسل تازه لکسوس NX مدل 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نسل تازه لکسوس NX مدل 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید