ناتو نیروهای افغان را در خارج از این کشور آموزش می دهد

به گزارش اکسپرس بلاگ، دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد، این ائتلاف پس از انتها دادن به 18 سال فعالیت امنیتی اش در افغانستان طی چند ماه آینده، به آموزش نیروهای ویژه افغان در خارج از این کشور جنگ زده ادامه خواهد داد.

ناتو نیروهای افغان را در خارج از این کشور آموزش می دهد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از دیدارش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران در پاریس گفت: همزمان با این که به حضور نظامی مان در افغانستان خاتمه می دهیم، فصل جدیدی را شروع خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نقش اصلاح شده ناتو شامل ارائه حمایت های مشورتی و ظرفیت سازی به نهادهای امنیتی افغانستان و همچنین ادامه حمایت های اقتصادی است. ناتو همچنین میخواهد به نیروهای افغان به ویژه نیروهای عملیات ویژه در خارج از افغانستان آموزش نظامی ارائه دهد.

هنوز معین نیست که این آموزش ها در کجا صورت خواهند گرفت.

رهبران نظامی آمریکا همچنان با چگونگی اجرای دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای خروج تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان تا سپتامبر امسال میلادی در حالی که به نیروهای افغان و نظارت بر تهدیدات گروه های شبه نظامی و تروریستی یاری نمایند، دست و پنجه نرم می نمایند.

متحدان آمریکا در اروپا به اضافه کانادا به یاری های لجستیکی و حمل و نقلی آمریکا برای انجام عملیات در افغانستان تکیه دارند و نیروهای آنها نیز موظفند تا افغانستان را ترک نمایند. بسیاری از مقامات ابراز نگرانی نموده اند که زمانی که آمریکا افغانستان را ترک کند، دولت و نیروهای مسلح این کشور جنگ زده فورا به دست طالبان خواهند افتاد.

هنوز معین نیست که برای حفاظت از سفارتخانه های بین المللی در کابل، پایتخت افغانستان چه سطح یاری امنیتی ضروری است و چه کسی این یاری امنیتی را فراهم می نماید. فرودگاه کابل که اصلی ترین دروازه بین المللی به افغانستان محسوب می گردد نیز باید تحت حفاظت قرار گیرد.

استولتنبرگ گفت: ناتو میخواهد هزینه بخشی از خدمات از جمله حمایت از فعالیت فرودگاه کابل را تامین کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14210

به "ناتو نیروهای افغان را در خارج از این کشور آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو نیروهای افغان را در خارج از این کشور آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید