نقدها و نمرات فیلم همه چیز خوب پیش رفت؛ یک تراژدی امروزی (جشنواره کن 2021)

به گزارش اکسپرس بلاگ، فیلم همه چیز خوب پیش رفت (Everything Went Fine) ساخته فرانسوا اوزون در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن 2021 نمایش داده شد و حالا نخستین بررسی های این فیلم درام منتشر شده که نشان می دهند منتقدان به طور کلی اثر تازه اوزون را دوست داشته اند.

نقدها و نمرات فیلم همه چیز خوب پیش رفت؛ یک تراژدی امروزی (جشنواره کن 2021)

فیلم های فرانسوا اوزون همواره به خاطر درونمایه انسان محبت آمیز و دیدگاه آزادانه نسبت به جنسیت تحسین شده اند. او در فیلم های ممتازش کیفیت روابط انسانی را به حدی از پیچیدگی رسانده که پیش از این در سینما کمتر دیده ایم. اوزون دنیایی شبیه به راینر ورنر فاسبیندر، کارگردان و فیلم نامه نویس آوانگارد آلمانی دارد؛ اما اگر آدم های عجیب و غریب سینمای فاسبیندر در دنیایی آمیخته به رگه هایی از ابزوردیسم سیر می کردند، قصه های ازون با پرداختی ناتورالیستی و به شدت بی پرده روایت می شوند و همین کیفیت صریح و گزنده، آن ها را برای سینمادوستان ملموس و رعب آور می کند.

هنر ازون در ترسیم کنش ها و واکنش هایی است که در عین دراماتیک بودن، غافل گیرکننده، بدیع و برخلاف عُرف جامعه اند. او با فیلم نو خود هم به سراغ چنین سوژه ای رفته و در فیلم همه چیز خوب پیش رفت داستان پدری را روایت می کند که دچار سکته می شود و برای اتانازی از دخترش کمک می جوید.

تا به این ساعت در پایگاه راتن تومیتوز بر اساس 13 بررسی امتیاز قابل توجه 92 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده و در جدول ستاره های منتقدان کنِ 2021 هم با دریافت 2.1 ستاره از 4 ستاره در مجموع، راضی کننده عمل کرده است.

منتقدان درباره فیلم همه چیز خوب پیش رفت چه می گویند؟

تیم گریسون از اسکرین

  • نظر کلی: مثبت

همه چیز خوب پیش رفت از فوران احساسات به نفع لحظه های کوچک و زیبا خودداری می کند، امانوئل در حالی که پدرش در پی اتانازی و مادرش در شرایط وخیمی است، خود را وقف رسیدگی به درخواست نامتعارف پدر می کند و عشق واقعی را در این راه نشان می هد. این فیلم لطیف با یک مرگ به انتها می رسد، اما داستان آن باعث می شود بسکمک از بینندگان بهتر به زندگی و شرایط شان فکر کنند.

بن کنیگسببرگ از راجر ایبرت

  • نظر کلی: مثبت

همه چیز خوب پیش رفت با تمام ضعف هایش پایاپ بندی مناسب و خوبی دارد. در راستا داستان برخی نکات به درستی تشریح نمی شوند، مثلا نمی فهمیم ارتباط خانواده حاضر در فیلم با هلوکاست چگونه ممکن است بر تصمیم پدر برای مردن یا زنده ماندن تأثیرگذار باشد، اما نباید از یاد برد همین قصه با انتهای ساده، ولی ویرانگر انتها می یابد.

تاد مک کارتی از ددلاین

  • نظر کلی: مثبت

اگرچه به طور معمول فیلم هایی با موضوع اتانازی اوقات خوبی را برای سینمادوستان رقم نمی زنند، اما فرانسوا اوزون، کارگردان سرشناس فرانسوی با کمک مجموعه ای از بازیگران باتجربه و مجذوب کننده، فیلم قابل تأمل و خوبی ساخته است.

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر

  • نظر کلی: مثبت

با توجه به موضوع بحث فیلم، همه چیز خوب پیش رفت تأثیرگذارترین درامی نیست که در این باره دیده ایم، اما صداقت و هوشکمک جاری در اثر شما را برای تماشای کامل آن مجاب می کنند.

منبع: RottenTomatoes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15823

به "نقدها و نمرات فیلم همه چیز خوب پیش رفت؛ یک تراژدی امروزی (جشنواره کن 2021)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات فیلم همه چیز خوب پیش رفت؛ یک تراژدی امروزی (جشنواره کن 2021)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید