هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به منطقه بازدارندگی علیه روسیه

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس جمهوری بلاروس شرط برگزاری انتخابات مجدد را تصویب قانون اساسی جدید در یک همه پرسی ملی نامید و در عین حال گفت: اعتراضات با هدف ایجاد منطقه بازدارندگی علیه روسیه، سازماندهی شده است.

هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به منطقه بازدارندگی علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس هشدار داد که معترضین در این کشور می توانند بلاروس را به آسایشگاه کوردن (منطقه بازدارندگی) علیه روسیه تبدیل نمایند.

لوکاشنکو که روز دوشنبه در جریان بازدید خود از کارخانه تراکتور سازی مینسک، صحبت می کرد، گفت: می خواهند همچنین مردم بلاروس را در زنجیره ویلنیوس تا کی یف قرار دهند تا نشان دهند که آسایشگاه کوردن (منطقه بازدارندگی) بین روسیه و غرب لازم است. در واقع این اقدامات علیه روسیه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی ، روسیه می تواند نسبت به این خطر واکنش نشان دهد. علاوه بر این، لوکاشنکو یادآور شد که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره شرایط کنونی اعتراضات در بلاروس دیدگاه مشترکی دارد و هر دو معتقدند که این آشفتگی اتفاقی رخ نداده است.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین خاطرنشان کرد که تنها در صورت تصویب قانون اساسی جدید در یک همه پرسی ملی، انتخابات جدید می تواند در کشور برگزار گردد. وی گفت: ما باید ابتدا قانون اساسی جدید را تصویب کنیم. شما باید آن را در یک همه پرسی تصویب کنید، و سپس مطابق با قانون اساسی جدید، انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و مقامات محلی برگزار کنید.

لازم به یادآوری است، کاخ کرملین تأیید نموده است که ، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه، در دومین مذاکراتی تلفنی با الکساندر لوکاشنکو طی 24 ساعت گذشته، بار دیگر بر آمادگی مسکو برای یاری به حل و فصل مسائل در این کشور با توجه به اعمال فشارهای خارجی، براساس توافقات مربوط به تشکیل کشور متحد روسیه-بلاروس و همچنین در چارچوب همکاری های سازمان پیمان امنیت جمعی را مورد تأیید قرار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7498

به "هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به منطقه بازدارندگی علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لوکاشنکو درباره تبدیل بلاروس به منطقه بازدارندگی علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید