پرندگانی که سرتان را می برند!

به گزارش اکسپرس بلاگ، وقتی نام پرندگان خانگی به گوش تان می رسد اولین مهارتی که در آنها به یاد می آورید چیست؟ حرف زدن! اگر پرنده ای سخنگو می خواهید، این 5 پرنده را تهیه کنید. سرتان را می برند!

پرندگانی که سرتان را می برند!

پرندگان توانایی های زیادی دارند اما توانایی سخن گویی و تکرار کردن حرف های انسان، آنها را در میان دیگر حیوانات خانگی خاص و خواستنی تر نموده است. 5 پرنده ای که در ادامه به شما معرفی می نیم، از محبوب ترین پرندگان سخنگو هستند!

1- مرغ عشق

ممکن است برای تان تعجب برانگیز باشد اما مرغ عشق ها هم می توانند (اگر نگوییم بهتر از بسیاری از طوطی های بزرگ) حرف بزنند. آنها صدایی گرفته و بامزه دارند به همین علت گاهی تشخیص اینکه چه دارند می گویند بررای تان سخت می گردد. اما اگر از این پرنده زیبا به خوبی مراقبت کنید و او را تربیت کنید، می بینید که گاهی چقدر پر حرف می گردد! درست مانند دیگر پرنده ها، همه مرغ عشق ها هم نمی توانند صحبت نمایند. پس تنها به خاطر حرف زدن شان یک مرغ عشق نخرید. البته این درمورد همه پرنده ها صادق است.

2- طوطی های آمازون

از دیگر پرنده هایی که به خاطر توانایی بی نظیرشان در حرف زدن شناخته شده و محبوب اند، طوطی های آمازون دلفریب هستند. این پرنده نه تنها به خاطر ساخت کلمات بلند و شگفت انگیز، بلکه به خاطر ادای واضح و شفاف هر کلمه هم معروفیت بسیاری یافته. علاوه بر صحبت کردن، طوطی های آمازون در یادگیری حقه ها هم استادند، که این ویژگی آنها را به پرنده ای بسیار سرگرم نماینده تبدیل نموده است. پس این طوطی ها برای افرادی که حیوان خانگی سرگرم نماینده و بازیگوش می خواهند مناسب است.

3- طوطی کواکر

این طوطی ها مدت ها است به خاطر توانایی شان در صحبت کردن و شخصیت بامزه ای که دارند، محبوب و معروف شده اند. این طوطی ها می توانند کلمات طولانی را ادا نمایند و برخی نگهدارندگان این طوطی حتی ادعا نموده اند طوطی شان می تواند از کلمات هم معنی استفاده کند! البته این مورد هنوز ثابت نشده اما چیزی که ما می دانیم این است که این پرندگان واقعا باهوش هستند و ارتباطی قوی با صاحب شان برقرار می نمایند. طوطی کواکر برای افرادی خوب است که تمام توانایی های طوطی های بزرگ تر را در یک بسته بندی جمع و جورتر می خواهند! این طوطی ها کاملا برای خودشان شخصیت دارند و این یکی از چیزهایی است که کواکر را نزد صاحبش عزیز نموده!

4- پاراکیت گردن حلقه ای

این پرنده زیبا که بومی آسیا است، مدت ها است به عنوان حیوان خانگی نگهداری می گردد. در ابتدا این پرنده، به خاطر قدرت سخن وری که داشت، تنها مختص خانواده های سلطنتی بود. البته راهبه ها هم آنها را در قفس نگه می داشتند تا دعاهای هر روزه خود را به آنها بگویند و بعد از مدتی این پرنده آغاز به تکرار کردن دعاهایی که روزانه می شنید، می کرد. این باعث شد تا این باور ایجاد گردد که این پرنده مقدس و الهی است، و به همین علت بود که تنها خانواده سلطنتی اجازه نگهداری از آن به عنوان حیوان خانگی را داشتند. در گذر سال ها این تفکر که پاراکیت گردن حلقه ای مقدس است از میان رفت، اما شخصیت دوستداشتنی و خاص این طوطی، او را خواستنی تر کرد!

5- طوطی خاکستری آفریقایی

در طول سال های گذشته، محبوبیت طوطی خاکستری آفریقایی رشد زیادی داشته. طوطی خاکستری این محبوبیت را مدیون مطلالعاتی است که باعث شد ما بفهمیم این پرنده چقدر باهوش است! این طوطی ها سخن وران ماهری هستند و می توانند به سرعت کلماتی که دوست دارند را از میان حرف های ما جدا نمایند و آنها را به وضوح بیان نمایند. پس حواستان به حرف هایی که در مقابل این پرنده می زنید، باشد!

کار بامزه دیگری که این پرنده انجام می هد، صحبت کردن با صدای دیگر اعضای خانواده است! مثلا شما در اتاق نشسته اید و تصور می کنید همسرتان دارد با شما حرف می زند، اما در واقع طوطی تان دارد صدای او را تقلید می نماید! این طوطی ممکن است بارها شما را به این صورت گول بزند!

این پرنده زیبا به راستی که دلفریب است، اما نگهداری های مشخصی و خاصی هم می طلبد. پس قبل از اینکه او را به خانه بیاورید، در خصوص نگهداری از آن و نیازهایش تحقیق کنید و ببینید می توانید از پس آنها برآیید؟

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24263

به "پرندگانی که سرتان را می برند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرندگانی که سرتان را می برند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید