پهنای باند اینترنت در یزد 13 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از ثبت رکورد حداکثر پهنای باند مصرفی استان در روزهای شرایط قرمز به دلیل شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: با توجه به اعمال محدودیت در تردد خودروها، اوج پهنای باند مصرفی نسبت به مدت زمان مشابه ماه گذشته، 13 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

پهنای باند اینترنت در یزد 13 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت

محمدرضا پاکدل اضافه کرد: اوج پهنای باند مصرفی استان در این مدت به 93 گیگابیت بر ثانیه رسید.

وی گفت: محدودیت های ایجاد شده در چند ماه گذشته برای کنترل شیوع ویروس کرونا، باعث افزایش قابل توجه استفاده از زیرساخت های ارتباطی شده، طوری که هرچه ترافیک خیابان ها و جاده ها کمتر شده است ترافیک مصرف داده بیشتر می گردد.

پاکدل با بیان این که با دسترسی مناسب به زیرساخت های ارتباطی در استان، بستر آموزش های مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است، گفت: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان 220 گیگابیت برثانیه است و تا سه برابر مصرف فعلی، توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد توضیح داد: با توجه اینکه 87 درصد جمعیت استان در شهرها(24 شهر) ساکن هستند و 58 درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهرها دارای اینترنت پر سرعت همراه و ثابت است، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهرها و کاهش سفرهای درون استانی است.

لازم به ذکر است استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در حال حاضر 13 درصد آن در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9945

به "پهنای باند اینترنت در یزد 13 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهنای باند اینترنت در یزد 13 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید