پوتین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

به گزارش اکسپرس بلاگ، در پی تحریم واکسن اسپوتنیک وی به اسم واکسن قابل قبول کرونا از سوی سازمان ملل، پوتین قرار نیست در مجمع عمومی این سازمان شرکت کند.

پوتین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع متعددی تایید کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار نیست برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند؛ شرکت کنندگان در این نشست باید حداقل یک دوز از واکسن کرونا را زده باشند.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم روز دوشنبه گفته بود که هنوز مشخص نیست آیا پوتین به صورت مجازی در این نشست حضور پیدا می نماید یا خیر.

اما یکسری از منابع نزدیک اظهار داشتند که دلیل این عدم حضور از سوی پوتین در مجمع عمومی امتناع سازمان بهداشت دنیای از تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی است که تنها واکسن در دسترس در روسیه است.

ایوان کوریا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه اروپایی در سن پترزبورگ گفت: این مساله در خصوص افراد واکسینه شده در مقابل غیر واکسینه شده ها نیست بلکه در خصوص شیوه تبعیض آمیز علیه واکسینه شدن به وسیله واکسن اسپوتنیک وی است. از آنجا که من هم با این واکسن، واکسینه شده ام، عصبانی هستم.

وی ادامه داد: در روزها و ماه های آینده هم نشست هایی آکادمیک در سطح بین المللی داریم و تمامی روس ها هم با چنین تبعیضی روبرو می شوند. با اینکه شکی در عملکرد این واکسن نیست، اما افرادی که با آن واکسینه شدند اجازه ورود به نشست ها و کنفرانس های بین المللی را ندارند.

کاخ سفید روز دوشنبه اظهار داشت که محدودیت های بین المللی سفر را در نوامبر برای خارجی هایی برمی دارد که به صورت کامل واکسینه شدند.

البته مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا مشخص می نماید که واکسن های مورد تایید کرونا در داخل آمریکا کدامند. واکسن هایی از کمپانی های فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون مجوز استفاده در آمریکا را دارند اگرچه واکسن های دیگری هم در سایر نقاط دنیا استفاده می شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17057

به "پوتین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید