چرا مردم منطقه بالتیک به چیدن قارچ علاقه نشان می دهند

به گزارش اکسپرس بلاگ، در طول فصل پاییز در منطقه بالتیک مردم زیادی را مشاهده می کنید که با سبد و چاقوهایی در دست در جنگل می گردند. این مردم در پی چیدن گیاهان خوراکی و جنگلی و علی الخصوص قارچ هستند. تفریح در طبیعت و چیدن قارچ یکی از تفریح های مردم در کناره دریای بالتیک است. برای این که با این تفریح بیشتر آشنا گردد با مجله دورونزدیک همراه باشید.

چرا مردم منطقه بالتیک به چیدن قارچ علاقه نشان می دهند

به علت اقلیم مرطوب و جنگلی منطقه بالتیک سالیانه اندازه زیادی قارچ در این ناحیه رشد می نماید. قارچ نقش بسیار مهمی در آشپزی و فرهنگ این منطقه دارد. علیرغم این که امروزه مردم می توانند تمامی مایحتاج خود و حتی قارچ را از سوپرمارکت تهیه نمایند اما همچنان علاقه زیادی به گشت و گذار در طبیعت و چیدن قارچ های تازه و گوناگون در این مردم دیده می گردد.

قرن ها است که کار چیدن قارچ در میان مردم بالتیک رواج دارد. در گذشته این کار به مثابه منبع درآمدی برای مردم بود اما امروزه به ورزش و تفریح در طبیعت تبدیل شده است. مردم چیدن قارچ را به اسم علتی برای فرار از شلوغی و خستگی زندگی در شهر انتخاب می نمایند.

منطقه بالتیک در کجای جهان قرار گرفته است؟

بالتیک منطقه ای در اروپای شمالی است. نام این ناحیه از دریایی که در آن وجود دارد گرفته شده است. به کشورهایی که در اطراف دریای بالتیک قرار گرفتند کشورهای ناحیه بالتیک می گویند. این کشورها عبارت از سوئد، آلمان، لیتوانی، فنلاند، لهستان، استونی و روسیه هستند.

اقلیم منطقه بالتیک چگونه است؟

اقلیم منطقه بالتیک برای رشد قارچ بسیار عالی است. بارش سالیانه به اندازه زیادی و وجود جنگل های پهناور باعث شده تا زمین از لحاظ رویش قارچ بسیار بخشنده باشد. فصل چیدن قارچ معمولا از ابتدای پاییز آغاز می گردد و تا آغاز یخبندان ادامه پیدا می نماید. این زمان بسیار کوتاه است و مردم منطقه فرصت را غنیمت می شمرند.

چیزهایی که باید پیش از چیدن قارچ در جنگل بدانید

مردم منطقه بالتیک با فرهنگ جنگل گردی و چیدن قارچ آشنا هستند و قوانین آن را به خوبی می دانند. برای چیدن قارچ به یک چاقو احتیاج است تا بتوان آن را از خاک بیرون کشید. اما هنگام این کار باید بسیار مراقب بود تا به پوشش گیاهی و جانوری منطقه آسیب کمتری برسد. این کار پتانسیل رویش خاک برای سال های آینده را کاهش نمی دهد.

برای این که از آسیب تماشا در جنگل جلوگیری کرد پوشیدن لباس مناسب که دارای آستین های مناسب است هم ضروری به نظر می آید.

چگونه قارچ های خوراکی و سمی را بشناسیم؟

در جنگل علاوه بر قارچ های خوراکی تعداد زیادی قارچ سمی هم وجود دارد. محلی هایی که در این زمینه تجربه دارند از چیدن قارچ های سمی و مشکوک پرهیز می نمایند. یکی از سمی ترین قارچ های جهان که به فنجان مرگ معروف است در منطقه بالتیک رشد می نماید. این قارچ قرمز است و نقطه های سفید رنگ بر روی خود دارد.

استفاده از تجربیات کسانی که در چیدن قارچ مهارت دارند به مبتدیان یاری بسیار می نماید. پس از سال ها کسب تجربه در این زمینه و گردش در طبیعت افراد متوجه خواهند شد که گونه های خاص قارچ در کنار گیاهان خاصی رشد می نمایند. این موضوع باعث می گردد تا درصد خطا در این کار به مرور زمان کاهش بیابد.

با همه این ها امروزه چیدن قارچ تنها به یک تفریح تبدیل شده است و مهم نیست که هر کسی چقدر قارچ چیده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16167

به "چرا مردم منطقه بالتیک به چیدن قارچ علاقه نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم منطقه بالتیک به چیدن قارچ علاقه نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید