کسر 6 امتیاز از پرسپولیس در آستانه قهرمانی لیگ برتر؟، درخواست وکیل کالدرون از فیفا برای مجازات پرسپولیس

به گزارش اکسپرس بلاگ، گذشت چند روز از خاتمه مهلت فیفا به باشگاه پرسپولیس برای پرداخت طلب گابریل کالدرون، وکیل سرمربی سابق و آرژانتینی پرسپولیس با ارسال نامه ای به فیفا از این نهاد خواست به خاطر پرداخت نشدن مطالبات موکلش پرسپولیس را مجازات کند.

کسر 6 امتیاز از پرسپولیس در آستانه قهرمانی لیگ برتر؟، درخواست وکیل کالدرون از فیفا برای مجازات پرسپولیس

گروه ورزشی خبرنگاران، پس از رد اعتراض باشگاه پرسپولیس مربوط به پرونده کالدرون و دستیارش در کاس، سرخ ها در پرونده مربی آرژانتینی تا 9 تیر و دستیارش تا 11 تیر فرصت داشتند تا مطالبات آن ها را پرداخت نمایند که این مهم انجام نشد. البته مسئولان باشگاه برای پرداخت طلب 580هزار دلاری کالدرون با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت پاداش های آسیایی شان مکاتبه کردند اما ای اف سی گفت امکان انتقال پول پرسپولیس به حساب دیگر حتی حساب اعلام شده باشگاه در خارج از کشور به دلیل تحریم ها وجود ندارد. از این رو تنها راه تامین طلب 14میلیاردی کالدرون هم بسته شد تا پرسپولیسی ها منتظر تصمیمات بعدی فیفا باشند. حالا توپ در زمین کالدرون و وکیلش و البته فیفاست و با توجه به نامه ای که وکیل کالدرون به کمیته انضباطی فیفا ارسال نموده پرسپولیس باید منتظر عواقب بدعهدی و بدقولی اش باشد. درباره مجازات های فیفا هیچ چیز قطعی نیست اما اگر طبق روال پرونده های قبلی پرسپولیس باشد، ابتدا فرصت یک ماهه معین می گردد و پس از آن جریمه نقدی شامل حال باشگاه می گردد. پس از فرصت یک ماهه در صورت پرداخت نشدن پول طلبکار، پنجره نقل وانتقالاتی بسته خواهد شد و درنهایت هم کسر امتیاز شامل باشگاه خواهد شد. البته جریمه شدیدتری هم وجود دارد که در صورت عدم پرداخت سقوط به دسته پایین تر شامل حال باشگاه متخلف خواهد شد که معمولا کمتر باشگاهی به این نقطه رسیده است. اما بحث کسر امتیاز تا به امروز چند بار یقه تیم های ایرانی را گرفته و از قضا پرسپولیس در این زمینه سابقه دار و رکورددار است!

در تاریخ لیگ برتر تنها پرسپولیس است که 2 بار از امتیازاتش به وسیله فیفا کسر شد و در نتیجه روی عملکرد این تیم اثر گذاشت. در سال 1384 از پرسپولیس 6 امتیاز کسر شد. دلیل کسر امتیازات پرسپولیس بستن قرارداد با کریستوفر وره، بازیکن لیبریایی-فرانسوی سال 82 بود اما بعد از انعقاد قرارداد، مربی تازه تیم یعنی بگوویچ او را نخواست و بازیکن مورد اشاره به فیفا شکایت کرد و پرسپولیس 6 امتیاز از دست داد. بار دوم در سال 1386 بود که پرسپولیس به دلیل اعتراض و شکایت رافائل ادریو نیجریه ای محکوم به کسر 6 امتیاز شد. سرخ پوشان مرکز در سال 85 با رافائل ادریوی نیجریه ای قرارداد بستند که انتها این بازیکن عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشت و با شکایتی که انجام داد، سبب شد تا 6 امتیاز از این تیم کسر گردد. وی در زمان انصاری فرد با پرسپولیس قرارداد بست اما به خاطر بیماری هپاتیت B مجبور به ترک این تیم شد و البته از پرسپولیس کسر امتیاز شد. گفته می شد این بازیکن در امارات کارگر بود و همان سال در صفحه شخصی خود التماس دعا داشت که برای او تیم پیدا نمایند. در همان زمان اعلام شد که بدون این که از این بازیکن تست پزشکی بگیرند، قرارداد امضا کردند و حتی او هپاتیتB داشت. در سال 86 از پرسپولیس 6 امتیاز کسر شد اما با این وجود شاگردان افشین قطبی در دقیقه 97 بازی به سپاهان گل دوم را به ثمر رساندند و قهرمان لیگ شدند. حالا پرسپولیس دوباره در آستانه کسرامتیاز قرار گرفته و این بار کالدورن بهانه این کار است. اگر پرسپولیسی ها که شرایط اقتصادی خوبی هم ندارند نتوانند در مهلت دوباره ای که فیفا معین می نماید پول کالدرون را پرداخت نمایند مکانیزم های جریمه و تنبیه فیفا فعال خواهد شد و اگر کار به کسر امتیاز بکشد پرسپولیس در کسر 6امتیاز هت تریک خواهد نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15264

به "کسر 6 امتیاز از پرسپولیس در آستانه قهرمانی لیگ برتر؟، درخواست وکیل کالدرون از فیفا برای مجازات پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسر 6 امتیاز از پرسپولیس در آستانه قهرمانی لیگ برتر؟، درخواست وکیل کالدرون از فیفا برای مجازات پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید