کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر

به گزارش اکسپرس بلاگ، تیم باستان شناسی به سرپرستی دکتر زاهی حواس در مصر شهری پیدا نموده که زیر ماسه ها گم شده بود. این شهر سه هزار سال قدمت دارد و به دوران آمن هوتپ سوم بر می شود و توت عنخ آمون و آیی هم زمانی حاکم آن بودند.

کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر

مصر از کشف یک شهر باستانی عظیم اطلاع داده که کارشناسان آن را مهمترین کشف باستان شناسی از زمان کشف مقبره توت عنخ آمون دانسته اند.

زاهی حواس، باستان شناس مصری از کشف شهری باستانی در جنوب استان الاقصر، که او آن را شهر طلایی گمشده می خواند، اطلاع داد.

در بیانیه تیم کاوشگران آمده است: تیم باستان شناسی به سرپرستی دکتر زاهی حواس در مصر شهری پیدا نموده که زیر ماسه ها گم شده بود. این شهر سه هزار سال قدمت دارد و به دوران آمن هوتپ سوم بر می شود و توت عنخ آمون و آیی هم زمانی حاکم آن بودند.

باستان شناسان شهری را کشف کردند که ظاهرا به خوبی حفظ شده و دیوار های سالم، یک نانوایی با تنور و اتاق هایی پر از وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره دارد. به گفته روزنامه الاقصر تایمز، آن ها مقادیری زیورآلات از جمله انگشتر، سنگ های قیمتی، ظروف سفالی رنگی و مهر های لوحه آمن هوتپ را نیز کشف کردند.

دکتر حواس در بیانیه ای گفت که این تیم پس از تنها چند هفته کاوش تمام سازه های خشتی گلی را پیدا کردند.

وی اضافه کرد: کاوشگران خارجی زیادی این شهر را جست وجو کردند، اما هرگز آن را پیدا نکردند. خیابان های این شهر پر از خانه است … ارتفاع برخی از دیوار ها تا سه متر می رسد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13311

به "کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شهر طلایی گمشده سه هزار ساله مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید