6 خاصیت شگفت انگیز نخود که احتمالا نمی دانستید

به گزارش اکسپرس بلاگ، نخود به علت اینکه سرشار از فیبر و مواد مغذی مورد احتیاج بدن است و یک منبع گیاهی مناسب از ویتامین ها و پروتئین به شمار می رود، خواص بی نظیری را برای سلامتی دارد.

6 خاصیت شگفت انگیز نخود که احتمالا نمی دانستید

در ادامه به معرفی و آنالیز چند مورد از این خواص شگفت انگیز نخود خواهیم پرداخت.

1) نخود بسیار مقوی است!

متخصصان تغذیه معتقدند که نخود ارزش غذایی و مشخصات تغذیه ای بی نظیری دارد و بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی مورد احتیاج بدن است. این خوراکی محبوب کالری نسبتا کمی دارد و در عین حال سرشار از مواد معدنی و ترکیباتی نظیر فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، فولات، آهن، فسفر، مس، منگنز، پتاسیم و … است. بعلاوه نخود سرشار از انواع ویتامین های مفید و مورد احتیاج بدن نیز می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نخود ارزش غذایی بالایی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.

2) مصرف نخود می تواند به کنترل اشتها و لاغری یاری کند!

محققان معتقدند که مصرف نخود به علت سرشار بودن آن از فیبر و پروتئین، می تواند به کنترل و کاهش اشتهای شما یاری کند و باعث گردد که مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید. این موضوع در کنار کالری میانه آن، نخود را به یکی از خوراکی های لاغری سالم تبدیل می نماید. افرادی از رژیم های لاغری مختلف استفاده می نمایند و در پی دستیابی به تناسب اندام و کاهش وزن هستند، می توانند با مشورت متخصص تغذیه، نخود را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

3) نخود یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است و برای ورزشکاران مفید است!

مصرف نخود و گنجاندن آن در برنامه غذایی ورزشکارانی که در پی منابع غذایی سالم و سرشار از پروتئین هستند و قصد تقویت عضله های خود را دارند، یک انتخاب بسیار مناسب است. بعلاوه افرادی که رژیم های غذایی گیاهخواری را استفاده می نمایند و در پی یک منبع طبیعی و سالم از پروتئین گیاهی هستند، می توانند نخود و حبوبات دیگر را در رژیم غذایی خود استفاده نمایند.

4) نخود به کنترل قندخون یاری می نماید!

بر اساس تحقیقات اجرا شده به وسیله محققان، نخود دارای خواصی است که می تواند برای کنترل سطح قند خون بدن مفید واقع گردد. این خاصیت برای افراد دیباتی و بعلاوه افرادی که در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

5) مصرف نخود برای سیستم گوارش

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، نخود سرشار از فیبر و به خصوص فیبر محلول در آب است. این موضوع بیان می نماید که مصرف نخود برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و به عملکرد مناسب سیستم گوارشی و روده ها یاری می نماید.

افرادی که از مسائل گوارشی رنج می برند و هضم غذای خوبی را تجربه نمی نمایند، می توانند با گنجاندن نخود و سایر خوراکی های سرشار از فیبر و پروتئین در برنامه غذایی، به بهبود سطح سلامت سیستم گوارشی خود یاری نمایند.

6) مصرف نخود می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن قلبی را کاهش دهد!

محققان دریافتند که نخود به علت اینکه یک منبع عالی از مواد معدنی نظیر پتاسیم ، منیزیم و … است، می تواند به بهبود سطح سلامت قلب و عروق یاری کند و از بروز بیماری های قلبی که تحدید نماینده جدی زندگی انسان به شمار می روند، جلوگیری کند. مصرف نخود بعلاوه برای کنترل فشار خون بالا که از اصلی ترین عوامل بروز بیماری های قلبی است، بسیار مفید است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 27801

به "6 خاصیت شگفت انگیز نخود که احتمالا نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خاصیت شگفت انگیز نخود که احتمالا نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید