تور هلند ارزان: اعتراض و درگیری در هلند، هشدار جانسون درباره کمبود شدید پرسنل در بخش بهداشت و درمان

به گزارش اکسپرس بلاگ، نخست وزیر انگلیس درباره غیبت حدود یک چهارم کارکنان بهداشت و درمان در روزهای آِینده به علت شیوع گسترده اومیکرون هشدار داده و خواهان در نظر گرفتن برنامه های اضطراری شده و اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در هلند هم به درگیری کشیده شد.

تور هلند ارزان: اعتراض و درگیری در هلند، هشدار جانسون درباره کمبود شدید پرسنل در بخش بهداشت و درمان

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان در روزهای ابتدایی سال 2012 از موضوعات مهمی است که رسانه های اروپایی به آن می پردازند و هر روز خبرهای ناخوشایند تازهی در این باره منتشر می گردد.

هشدار جانسون درباره کمبود شدید پرسنل درمانی

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با توجه به شیوع گسترده کرونا و به ویژه سویه تازه اومیکرون در این کشور درباره از دست دادن یک چهارم نیروی کار در بخش بهداشت و سلامت هشدار داده است.

در حال حاضر تقریبا از هر ده کارمند یک نفر در بخش بهداشت و سلامت انگلیس غایب است و دولت نگران کمبودهای بیشتر در این زمینه است.

بوریس جانسون، خواهان برنامه های اضطراری در صورت وقوع این سناریو شده و اعلام نموده که در هفته های آینده ممکن است حدود یک چهارم کارکنان این بخش ها به علت توسعه اومیکرون به قرنطینه و مرخصی بروند.

به نوشته گاردین دولت بخصوص نگران این مسئله است که کمبودهای گسترده ای در بخش های عمومی ایجاد گردد. جانسون از وزرای مسئول درخواست نموده که برنامه های قاطعانه ای را برای شرایط اضطراری در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ساندی تایمز در روز آدینه بیش از 110 هزار شاغل در بخش بهداشت و درمان غایب بودند که حدود نیمی از آن ها به کرونا مبتلا بوده و باید قرنطینه می شدند.

انگلیس در حل حاضر رکوردهای تازهی را در ابتلا به کرونا ثبت می نماید و روز آدینه با ابتلای 189 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت رکورد تازهی را در این زمینه ثبت کرد. بعلاوه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ها هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

در عین حال وزیر بهداشت انگلیس با رد تشدید محدودیت ها اعلام نموده که باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم.

به گزارش رسانه های انگلیسی دولت حالا برنامه های اضطراری برای بیمارستان ها، مدارس و سایر موسسات عمومی را تنظیم نموده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش

در اتریش هم شمار مبتلایان تازه به کرونا در عرض یک هفته حدود دو برابر شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور روز یکشنبه 3283 مورد تازه ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور را ثبت کردند که افزایش بیش از دو برابری نسبت به هفته پیش را نشان می داد.

شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در اتریش به 234.6 افزایش پیدا نموده است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در هلند به خشونت کشیده شد

حدود 10 هزار نفر هم روز یکشنبه در آمستردام علیه سیاست های کرونایی دولت هلند اعتراض کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده درگیری هایی بین پلیس و معترضان شکل گرفت. چندین نفر در جریان این درگیری ها مجروح شدند.

کشور هلند به علت شیوع گسترده موج اومیکرون در حال حاضر در قرنطینه سختی قرار گرفته است که همچنان تا اواسط ژانویه طول خواهد کشید.

اومیکرون به بلغارستان هم رسید

در بلغارستان هم اولین موارد آلودگی به سویه اومیکرون دیده شده است. وزارت بهداشت این کشور از کشف 12 مورد آلودگی به سویه اومیکرون در مرکز این کشور خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19258

به "تور هلند ارزان: اعتراض و درگیری در هلند، هشدار جانسون درباره کمبود شدید پرسنل در بخش بهداشت و درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: اعتراض و درگیری در هلند، هشدار جانسون درباره کمبود شدید پرسنل در بخش بهداشت و درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید