بازگشایی اماکن گردشگری کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش اکسپرس بلاگ، بازگشایی اماکن گردشگری، ورزشی فرهنگی کرمانشاه، در غالب طرح فاصله گذاری هوشمند و با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت موردبررسی قرار گرفت.

بازگشایی اماکن گردشگری کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمانشاه، شهرام کهریزی مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه روز شنبه 23 فروردین ماه 98 در این جلسه گفت: با اعلام طرح فاصله گذاری هوشمند، برخی از مشاغل و اماکن با رعایت شرایط خاصی در استان از امروز شروع به فعالیت می نمایند.

او ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در این شرایط با برنامه ریزی های مناسب در کنار هم این بیماری را شکست دهیم.

کهریزی همچنین پیشنهاد کرد که شرایط و مسائل خانه مسافرها در کارگروه توریستی با حضور دادستان مطرح شود.

او با اعلام اینکه باید برای شرایط بعد از کرونا آماده باشیم، شرح داد: با توجه به کارهای تبلیغی استان ازجمله تبلیغات خوبی که در سریال نون خ در حال انجام است، پیش بینی ما این است که با اتمام این شرایط با ورود پرشمار توریست روبرو شویم و باید برای آن زمان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کرمانشاه نیز با تأکید براینکه نظارت بر اماکن مجاز به فعالیت و تعطیل با جدیت موردتوجه قرارگرفته است، ابراز امیدواری کرد مشاغلی که ریسک کم خطرتری دارند و از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیزمورد تأیید است با تصویب ستاد مقابله با کرونای استان از هفته آینده با رعایت پروتکل هایی بازگشایی شوند.

او افزود: با درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت نیاز برای استفاده از ظرفیت اماکن اقامتی و ورزشگاه ها و اماکن فرهنگی برای استقرار بیماران کرونایی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

قادری گفت: ارائه گزارش های دوره ای مربوط به نظارت ها و برخورد با متخلفین توسط اعضای کمیته اماکن توریستی، ورزشی و فرهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا برای ارسال به ستاد استانی و کشوری باید موردتوجه و تأکید دستگاه های عضو کمیته قرار گیرد.

او رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برای گندزدایی و بهداشت را برای اماکنی که خدمات ارائه می دهند ضروری دانست و گفت: تعطیلی اماکن فرهنگی و مراسم های فرهنگی و مذهبی جزو الزامات ستاد مقابله با کرونا بود که خوشبختانه در کرمانشاه به خوبی رعایت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کرمانشاه همچنین گفت: تمامی مجوزهای حوزه توریستی تا انتها اردیبهشت ماه دارای اعتبار تلقی می شوند تا از مراجعه متقاضیان جلوگیری شود.

او همچنین از دستگاه های عضو کمیته خواست پیشنهادها خود را برای بعد از کرونا ارائه نمایند.

قادری از دستگاه های مختلف خواست بنا به پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا در دوران پسا کرونا به پاس ایثارگری های کادر درمانی برای این عزیزان در حوزه های مختلف تخفیف های ویژه در نظر بگیرند.

او تأکید کرد: در صورت تصمیم گیری برای بازگشایی برخی واحدها، هر واحدی که پروتکل های وزارت بهداشت را رعایت نکند، اقدامات تنبیهی سریعاً اعمال و واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

در این نشست مصوب شد در حوزه توریستی، ورزشی و فرهنگی پیشنهادها لازم برای بازگشایی برخی از صنوف کم خطر جمع بندی شود و با ارائه به ستاد مقابله با کرونا در صورت موافقت و تصویب از هفته آینده با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت بازگشایی شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2714

به "بازگشایی اماکن گردشگری کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی اماکن گردشگری کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید